Pedagogų ir tėvų nuostatos į ikimokyklinio ugdymo tikslus, formas, metodus (atvejo analizė)

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Pedagogų ir tėvų nuostatos į ikimokyklinio ugdymo tikslus, formas, metodus (atvejo analizė)
Alternative Title:
Educators' and parents' attitudes towards pre-school education aims, forms and methods (case analysis)
In the Journal:
Jaunųjų mokslininkų darbai. 2008, Nr. 4 (20), p. 186-191
Keywords:
LT
Kretinga; Lietuva (Lithuania); Ikimokyklinis ugdymas / Pre-school education; Socialinis ugdymas / Social education; Vaikai / Children.
Summary / Abstract:

LTLietuvos ikimokyklinio ugdymo įstaigose funkcionuoja įvairios ugdymo strategijos, įteisintos dviem valstybinėmis programomis ("Gairės" ir "Vėrinėlis"), siekiančiomis tų pačių tikslų, nusakytų dar 1992 m. išleistoje Lietuvos švietimo koncepcijoje. Tačiau siekiant patenkinti šiuolaikinius vaikų ir tėvų poreikius, ikimokyklinis vaikų ugdymas reikalauja naujų ugdymo metodų ir formų. Šiame procese labai svarbus tampa ugdymo proceso organizavimas, veiklos, pedagogo ir vaiko sąveikos pobūdis. Straipsnyje pristatomo tyrimo tikslas - tirti pedagogų ir tėvų nuostatas į ikimokyklinio ugdymo tikslus ir uždavinius, ugdymo kryptis, formas ir metodus. Apklausoje dalyvavo vieno lopšelio-darželio pedagogai (25 respondentai) ir tėvai (80 respondentų). Gautų rezultatų analizė atskleidė, kad ikimokyklinių įstaigų pedagogai akcentuoja ugdomųjų tikslų reikšmingumą socialinės, fizinės ir psichinės sveikatos kompetencijos lygmeniu, tėvai aktualizuoja prielaidas sėkmingam tolesniam ugdymuisi mokykloje. Ikimokyklinio ugdymo turinio, formų ir metodų požiūriu pedagogai išskiria tokias prioritetines ugdymo turinio kryptis: orientuotos į vaiką ir į pedagoginio proceso komponentų ir subjektų sąveiką, ugdymosi aplinkų kūrimą. Tėvai pagrindinį dėmesį skiria ugdymo technologijoms ir mano, kad ikimokyklinio ugdymo įstaigose tėvų dalyvavimas vaikų ugdyme yra būtinas. Tėvai nėra tikri dėl ugdymo turinio, orientuoto į vaiką, plėtojimo, nepakankamai vertina ikimokyklinio ugdymo technologijų, orientuotų į vaiko kūrybiškumo ugdymą ir saviraišką, reikšmingumą. Ikimokyklinio ugdymo įstaiga ir šeima turi tapti dviem nuolat sąveikaujančiomis bei viena kitą papildančiomis ugdymo institucijomis.Reikšminiai žodžiai: Ikimokyklinis ugdymas; Tėvai; Ikimokyklinio ugdymo pedagogai; Ikimokyklinio ugdymo tikslai; Formos; Metodai; Preschool education; Parents; Preschool educators; Aims; Forms; Methods of preschool education.

ENIn children pre-school education institutions of Lithuania various strategies of education, are functioning, which are legitimated as 2 state programmes "Gairės" and "Vėrinėlis" Both of them aim at the same purposes, which are provided in "Education conception of Lithuania", published in 1992. The main objective of pre-school education institutions is existing and foreseen satisfaction of consumer needs. In Lithuania pre-school education organisation takes into consideration EU education policy priorities: to provide flexible, various, accessible educational and social services to a child and his family, educational services as a priority. Nowadays children pre-education requires new methods and education forms in order to satisfy contemporary needs. The development of a contemporary world has an effect on a child, thus old methods are not effective for contemporary children education. The tendency life long learning requires new competences as well. For that reason we do need new programmes, new education methods and forms. Therefore education process organisation, pedagogues' activities and their contacts with children are important in this process. An empirical research done in Kretinga nursery kindergarten "Ąžuoliukas" aimed to analyse pedagogues' and parents' opinions about the objectives and goals of education, education directions, forms and methods, their values, skills in complex. A pre-school education institution and a family should create a social-educational system, which would cooperate constantly. United pedagogues' of pre-school institutions and parents' regulations enable to realise pre-school education programmes objectives tinder changeable conditions. [From the publication]

ISSN:
1648-8776
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/18841
Updated:
2018-12-17 12:18:48
Metrics:
Views: 60    Downloads: 19
Export: