Tėvų ir pedagogų požiūris į ikimokyklinio ugdymo paslaugų kokybę Kretingos lopšelyje-darželyje "Ąžuoliukas"

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Tėvų ir pedagogų požiūris į ikimokyklinio ugdymo paslaugų kokybę Kretingos lopšelyje-darželyje "Ąžuoliukas"
Alternative Title:
Parents' and educators' opinion on pre-school education service quality in Kretinga nursery school "Ąžuoliukas"
In the Journal:
Jaunųjų mokslininkų darbai. 2008, Nr. 1 (17), p. 89-92
Keywords:
LT
Kretinga; Lietuva (Lithuania); Vaikai / Children.
Summary / Abstract:

LTKuriant demokratinį ir humanistinį vaikų ugdymo modelį, ikimokyklinio ugdymo institucijose itin svarbus tampa paslaugų kokybės valdymas, tačiau teikiamų ikimokyklinio ugdymo paslaugų kokybės negalima apibūdinti vienareikšmiškai. Reikia išsiaiškinti, nuo ko priklauso paslaugų kokybė, santykio tarp paslaugos vartotojo (tėvo) ir teikėjo (pedagogo) supratimą, vaiko priežiūros, ugdymo, finansavimo galimybes ir kt. Straipsnyje pristatomo tyrimo tikslas - ištirti tėvų ir pedagogų požiūrį į ikimokyklinio ugdymo paslaugų kokybę Kretingos lopšelyje-darželyje "Ąžuoliukas". Tyrime dalyvavo 20 pedagogų ir 40 ugdytinių tėvų. Tyrimo rezultatų analizė atskleidė, kad daugumos tėvų ir pedagogų požiūriu paslaugų kokybė priklauso nuo paslaugų vartotojo ir teikėjo tarpusavio geranoriškumo, nuo veiklos aiškumo, paslaugos vartotojo (tėvų) ir teikėjo (pedagogų) abipusio supratimo. Tik pusė tėvų įsitikinę, kad ikimokyklinės ugdymo įstaigos standartų ir užmokesčio už juos santykis yra optimalus, pedagogai tik iš dalies pritaria šiam teiginiui. Labai maža tėvų ir pedagogų, tvirtinančių, kad vaikų priežiūra darželyje yra perkama ir parduodama prekė. Dauguma tėvų pritaria nuomonei, kad vaiko pasiekimams turi įtakos papildomas tėvų mokestis už ugdymą. Šiai nuomonei pritaria tik mažuma įstaigos pedagogų. Maža dalis pedagogų pritaria teiginiui, kad "krepšelis" daro labai didelę įtaką priešmokyklinio ugdymo efektyvumui. Ikimokyklinės įstaigos ugdytinių tėvų ir pedagogų nuomonės dėl ugdymo paslaugų kokybės dažniausiai sutampa, jos grįstos tarpusavio geranoriškumo, veiklos aiškumo, tarpusavio supratimo vertybėmis.Reikšminiai žodžiai: Pre-school education service; quality; Kretinga nursery school „Ąžuoliukas"; Ikimokyklinio ugdymo paslaugos; Kokybė; Kretingos lopšelis - darželis "Ąžuoliukas".

ENThe paper analyzes Kretinga nursery school "Ąžuoliukas" parents' and pedagogues' opinions on its services quality. A contemporary pre - school institution is on the threshold of modernization, therefore, efficient educational and social changes are related to spread of educational innovations, and development of education institutions. Here various trends in children education are observed: aesthetic, health, ethno-cultural, communicative, etc. Institutions have become more independent and have an opportunity to design individual education programs which enable parents to take part in them. In that way education institutions are attempting to involve parents in control of pre - school education service quality. Pre - school education services quality should be evaluated differently, therefore, the aim was to identify what service quality depends on, how service users (parents) and service givers (pedagogues) understand each other, childcare, education, financing possibilities, etc. The research, based on opinions, has identified the following facts: service quality depends on kindness to, clearness and understanding of each other, parents' and pedagogues' point of view. An opinion that childcare in the nursery school is good and possible to be sold and bought was negated. [From the publication]

ISSN:
1648-8776
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/18678
Updated:
2018-12-17 12:18:17
Metrics:
Views: 25    Downloads: 9
Export: