Aplanko vaidmuo rengiantis neformaliojo ir savaiminio mokymosi pasiekimams vertinti universitetinėse studijose : atvejo studija

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Aplanko vaidmuo rengiantis neformaliojo ir savaiminio mokymosi pasiekimams vertinti universitetinėse studijose: atvejo studija
Alternative Title:
Portfolio in the process of preparation for the assessment and recognition of non-formal and informal learning at university: case study
In the Journal:
Santalka. 2008, t. 16, Nr. 2, p. 20-30
Summary / Abstract:

LTNagrinėjama neformaliojo ir savaiminio mokymosi universitetinėse studijose vertinimo ir pripažinimo problema: aptariami neformaliojo ir savaiminio mokymosi pasiekimų vertinimo ir pripažinimo universitetuose diskusiniai klausimai, supažindinama su neformaliojo ir savaiminio mokymosi pasiekimų aplanku kaip mokymo-mokymosi ir vertinimo metodu. Straipsnyje pristatomas tyrimas, kurio tikslas - išbandyti neformaliojo ir savaiminio mokymosi pasiekimų aplanką aprašant turimus mokymosi pasiekimus siekiant akademinių kreditų universitete. Mykolo Romerio universitete 2007 m. spalio mėn. buvo organizuoti eksperimentiniai kursai, kuriuose dalyvavo suaugusieji (n = 80) iš įvairių Lietuvos regionų, įgiję neformaliojo ir savaiminio mokymosi pasiekimų psichologijos, vadybos socialinio darbo ir užsienio kalbų srityse. Siekiant nustatyti eksperimentinių kursų naudingumą mokymų dalyvių požiūriu, išanalizuota 70 grįžtamojo ryšio klausimynų. Rezultatų analizė parodė, kad kursų metu suteiktas žinias apie aplanko struktūrą ir aplanko rengimo metodiką dalyviai įvertino kaip naudingas rengiantis neformaliojo ir savaiminio mokymosi pasiekimams pripažinti. Mokymosi pasiekimų aplanko rengimas skatina besimokančiuosius naudoti metakognityvines - mokymosi analizės, sprendimų priėmimo, kritinio mąstymo ir mokymosi vertinimo - strategijas. Kursai buvo labai naudingi ar naudingi dėl ypač reikšmingos pridėtinės vertės - pritaikyti įgytą aplanko rengimo kompetenciją ateityje.

ENThe issue of assessment and recognition of non-formal and informal learning at the university has recently become an object of heated debates in academic communities in Lithuania. This paper analyses the concept of assessment at tertiary level, discusses the challenges that the assessment and recognition of non-formal and informal learning pose to universities, and proposes the format of portfolio for the assessment of no-formal and informal learning for academic credit. It presents the results of research into the usefulness of portfolio method in the process of adults’ preparation for the assessment and recognition of their non-formal learning at the university. [From the publication]

ISSN:
1822-430X; 2351-714X
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/14256
Updated:
2018-12-17 12:12:03
Metrics:
Views: 23    Downloads: 4
Export: