Mokytojų požiūriai į neįgaliųjų integruotą ugdymą

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Mokytojų požiūriai į neįgaliųjų integruotą ugdymą
Alternative Title:
Teachers’ approaches toward the integrated education of the disabled
In the Journal:
Filosofija. Sociologija [Philosophy. Sociology]. 2006, Nr. 4, p. 42-45
Keywords:
LT
Integracija / Integration; Negalia. Neįgalieji / Disabilities. Disabled persons; Pedagogai / Pedagogues; Specialusis ugdymas / Special education; Ugdymas / Education.
Summary / Abstract:

LTMokytojų požiūris į mokinių su negalia mokymąsi integruotose pamokose yra lemiamas prognozuojant neįgaliųjų mokymosi rezultatus bendrose pamokose su įgaliaisiais (Heikinaro-Johansson, Volger 1996). Analizuodami mokytojų požiūrį į integruotą ugdymą siekėme išsiaiškinti, ar įvairaus tipo mokyklose dirbančių mokytojų vaizdinys apie integruotą neįgaliųjų ugdymą yra labiau susijęs su bendromis nuostatomis, turimomis žiniomis apie neįgaliųjų problemas, ar su asmenišku jų nusiteikimu ugdyti neįgalius mokinius integruotoje klasėje. Gauti rezultatai parodė, kad konkreti ir gerai organizuota integruoto ugdymo patirtis nulemia ir sumažina informacijos trūkumo reikšmę, formuojant iš dalies nuo mokytojų priklausomas teigiamas psichosocialines aplinkos prielaidas kartu ugdant neįgalius ir įgalius moksleivius, bei nuolatiniai kontaktai tik su neįgaliais moksleiviais specialiojo ugdymo mokyklose formuoja neigiamas nuostatas į integruotą ugdymą, nepaisant turimų šiuo klausimu žinių. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Mokytojai; Integracija; Požiūris; Žinios; Ugdymas; Neįgalieji; Teachers; Attitudes; Integrated teaching; Disabled students; Knowledge.

ENTeachers’ approach towards learning of the disabled pupils in integrated lessons is of central importance in foreseeing the results of the disabled in the integrated lessons with the non-disabled (Heikinaro-Johansson, Volger 1996). By analysing teachers’ approach towards the integrated education, we tried to establish the fact whether the opinion of teachers from different types of schools about the integrated education is related with general attitudes, personal knowledge on the problems of the disabled or with their personal stance on educating the disabled in mixed ability classes. The findings showed that specific and well-organised experience of the integrated education determines and diminishes the importance of insufficient information in creating preconditions for a positive psychosocial environment for the integrated education of both the disabled and non-disabled pupils which partly depend on teachers; and that constant and exclusive contacts maintained with the disabled pupils in special schools build up a negative attitude towards the integrated education irrespective of the knowledge possessed on this issue.

ISSN:
0235-7186; 2424-4546
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/10968
Updated:
2018-12-17 11:52:21
Metrics:
Views: 24    Downloads: 6
Export: