Jūratė Baranova ir filosofijos kelias į Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklą

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Jūratė Baranova ir filosofijos kelias į Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklą
Alternative Title:
Jūratė Baranova and the way of philosophy to the Lithuanian school
In the Journal:
Problemos. 2022, Priedas, p. 11-21
Keywords:
LT
Jūratė Baranova (Rubavičienė); Mokykla / School; Pedagogai / Pedagogues; Mokslinis ugdymas / Scientific education.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje tyrinėjamas filosofijos profesorės Jūratės Baranovos indėlis į filosofijos mokymo Lietuvos bendrojo ugdymo mokykloje tradicijos kūrimą. Aptariama filosofijos mokymo poreikis, Baranovos ir jos kolegų keltos iniciatyvos, bendros veiklos pradedant rengti vadovėlius bei kitas mokymo priemones. Pristatomi inicijuoti kursai ir filosofijos rengimo programos mokytojams bei mokytojų perkvalifikavimo kursai, taip pat organizuotos filosofijos olimpiados. Apžvelgiama Baranovos individualiai ar su bendraautoriais vykdyti mokslo projektai, skirti bendrojo ugdymo mokyklos kultūrinio raštingumo tyrimams ir plėtotei, taikant dialogą, argumentavimą ir multimodalų ugdymą. Konstatuojama, kad Baranovos indėlis yra vienas didžiausių tarp tų Lietuvos mokslininkų ar pedagogų, kurie vienaip ar kitaip prisidėjo prie filosofijos mokymo mokykloje kūrimo. Pagrindiniai žodžiai: filosofija, mokytojai, vadovėliai, olimpiados, Jūratė Baranova. [Iš leidinio]

ENThe article analyses the contribution of Professor Jūratė Baranova to the introduction of philosophy teaching into the Lithuanian general school. There is a discussion about the need of philosophy teaching, the initiatives of Baranova and her colleagues’ mutual activities preparing textbooks and other teaching tools. The courses initiated, the philosophy education programmes for teachers and teacher re-skilling programmes, as well as students’ Philosophy Olympiads are presented. The educational projects of Baranova and her co-authors are reviewed, focusing on teaching cultural literacy at school whilst using dialogue, argumentation and multimodality. The author concludes that Baranova was one of the key contributors amongst Lithuanian professors and teachers, who made an input to the introduction and development of philosophy education at schools. Keywords: philosophy, teachers, textbooks, Olympiad, Jūratė Baranova. [From the publication]

DOI:
10.15388/Problemos.Priedas.22.1
ISSN:
1392-1126; 2424-6158
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/99877
Updated:
2023-03-21 19:47:49
Metrics:
Views: 13    Downloads: 1
Export: