Psichologinių ir ekonominių veiksnių įtaka užimtų Lietuvos gyventojų taupymui

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Psichologinių ir ekonominių veiksnių įtaka užimtų Lietuvos gyventojų taupymui
Alternative Title:
Influence of psychological and economic factors on the savings of the employed Lithuanian population
In the Journal:
Taikomoji ekonomika: sisteminiai tyrimai [Applied economics: systematic research]. 2020, t. 14, Nr. 2, p. 63-78
Keywords:
LT
Finansai. Kapitalas / Finance. Capital; Vartotojai / Consumers.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje analizuojama psichologinių ir ekonominių veiksnių įtaka asmenų taupymo lygiui. Psichologinių ir ekonominių veiksnių poveikio taupymui vertinti Lietuvoje pasirinkta naudoti empirinio tyrimo metodą apklausiant Lietuvos gyventojus ir gautus duomenis įvertinant panaudojus kiekybinę duomenų analizę. Surinkti duomenys apdoroti taikant mažiausių kvadratų metodą, sudarant daugialypės regresijos modelį. Atliktas tarpgrupinių duomenų tyrimas, tiriamasis laikotarpis – 2019 m., naudojami rodikliai – vidutinės bendros analizuojamų metų respondentų charakteristikos. Veiksniai, kurie buvo išskirti taupymo lygio įtakai apskaičiuoti, tokie: finansinis raštingumas, taupymo motyvų skaičius, aplinkos įtaka, tikimybė elgtis iracionaliai, asmenybės tipas. Duomenys apdoroti Gretl programa. Reikšminiai žodžiai: vartotojų elgsena, psichologiniai veiksniai, ekonominiai veiksniai, taupymas, Gretl. [Iš leidinio]

ENArticle focuses on the effects of psychological and economic factors on the rate of savings of individuals. To assess the effects of psychological and economic factors on savings in Lithuania, it was chosen to use the method of empirical analysis by interviewing the Lithuanian population and evaluating the obtained data using quantitative data analysis. The collected data were processed using the least squares method to construct a multiple regression model. Analysis was prepared using cross-sectional data, the analysis period – year of 2019, and the indicators used in the analysis were the average general characteristics of the respondents in analyzed years. Factors that were chosen to calculate the effects of the rate of savings: financial literacy, number of motives for saving, environmental influence, probability of behaving irrationally, personality type. Data were processed using Gretl program. Keywords: consumers behavior, psychological factors, economic factors, savings, Gretl. [From the publication]

ISSN:
1822-7996; 2335-8742
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/99044
Updated:
2022-11-30 14:37:27
Metrics:
Views: 30    Downloads: 5
Export: