Absolventų kompetencijų atitiktis darbo rinkai: absolventų interviu tyrimas

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Absolventų kompetencijų atitiktis darbo rinkai: absolventų interviu tyrimas
Alternative Title:
Compliance of graduates’ competencies with the labour market: research on graduates’ interviews
In the Journal:
Mokslo taikomieji tyrimai Lietuvos kolegijose [Applied research at the colleges of Lithuania]. 2021, nr. 17/2, p. 94-101
Keywords:
LT
Kompetencijos / Competencies.
Summary / Abstract:

LTTyrimo tikslas – išanalizuoti Burnos priežiūros studijų programų absolventų požiūrį į jų kompetencijų atitiktį darbo rinkos poreikiams. Temai analizuoti buvo atlikta literatūros ir dokumentų analizė bei kokybinis focus grupės interviu. Tokia analizė leidžia įsigilinti į absolventų lūkesčius jų turimų profesinių kompetencijų aspektu. Tyrimo rezultatai, gauti šios analizės pagrindu, suteikia studijų programoms dar didesnes tobulinimo įžvalgas. Apskritojo stalo diskusijos-interviu metu surinkti duomenys buvo įrašyti į garso takelį ir transkribuoti. Kokybinio tyrimo informantai: 7 Kolegijos absolventai, dirbantys odontologijos klinikose. Išanalizavus empirinio tyrimo duomenis, taikant content analizę, gauti rezultatai kategorijų pagrindu parodo tolygų balansavimą tarp puikios kompetencijų atitikties ir galimos tobulėjimo perspektyvos: „Absolventų kompetencijų realizavimas darbo rinkoje rodo tinkamą studentų profesinį pa(si)rengimą“ (11 informantų teiginių), „Absolventų kompetencijų realizavimas darbo rinkoje nukreipia į studijų kokybės tobulinimą“ (11 informantų teiginių). Išryškėjusi dar viena ne tokia gausi teiginių kategorija – „Požiūris į gydytojo odontologo padėjėjo profesiją ir jos palyginimas su burnos higienisto profesija“ (7 informantų teiginiai).Pagal tyrimo teiginių skaičių diskusija-interviu koncentruojasi šiose iš kategorijų sudarytose pagrindinėse subkategorijose: „Tinkamas bendras praktinis pa(si)rengimas“ (4 informantų teiginiai), „Gebėjimas asistuoti gydytojui odontologui“ (5 informantų teiginiai), „Tobulintinos studijų sritys – paskata nedideliems studijų programos pokyčiams“ (4 informantų teiginiai). „Absolventų pasiūlymai norint pakeisti požiūrį į gydytojo odontologo padėjėjo profesiją“ (4 informantų teiginiai). Kitose subkategorijose užfiksuota mažesnė (2–3) patvirtinančių tyrimo dalyvių teiginių koncentracija. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Kompetencijos; Absolventai; Burnos priežiūra. Keywords: Oral hygiene; Competencies; Graduates.

ENThis study aims to analyse the attitudes of the employed graduates of the study programme of Oral Care regarding the compliance of their competencies with the needs of the labour market. Literature and document analysis and qualitative focus group interviews were carried out to investigate the topic. Such analysis allows looking into graduates’ expectations related to their professional competencies. The research results obtained provide the study programme with even greater possibilities for its improvement. The data collected during the roundtable discussion-interview were recorded and transcribed. The study participants were graduates of the study programme working in dental clinics. The study data were analysed using content analysis. The data of the empirical research revealed the categories that indicate balancing between excellent competency compliance and a possible prospect for improvement: “The graduates’ competencies in the labour market indicate appropriate students’ professional training” (11 statements), “The graduates’ competencies in the labour market direct to the improvement of the quality of studies” (11 statements). Another category of claims included “Attitudes towards the profession of Dental Assistant and its comparison with the profession of Oral Hygienist” (7 statements).According to the number of statements in the study, the discussion-interview focused on the following main subcategories: “Appropriate general practical preparation” (4 statements), “The ability to assist a Dentist” (5 statements), “Areas of study to be improved – an incentive for minor changes in the study programme” (4 statements), “Graduates’ suggestions to change attitudes towards the profession of Dental Assistant” (4 statements). Other subcategories that indicate a lower number of claims consist of 3 and fewer statements from study participants. [From the publication]

ISSN:
1822-1068; 2335-8904
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/97569
Updated:
2022-11-29 07:28:31
Metrics:
Views: 18
Export: