Why do we teach the mathematics that we do? The case of Lithuanian school mathematics

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Why do we teach the mathematics that we do? The case of Lithuanian school mathematics
Alternative Title:
Kodėl mokome tokios matematikos, kokios mokome?
In the Journal:
Lietuvos matematikos rinkinys. 2019, t. 60, ser. A, p. 21-26
Summary / Abstract:

LTŠvietimo sistemos kaitos dėka mokyklinė matematika Lietuvoje įgijo senųjų laikų komercinės-administracinės matematikos bruožus. Be kitų svarbių pasekmių, toks mokyklinės matematikos pobūdis reiškia, kad mūsų mokinių tinkamas matematinio samprotavimo ugdymas yra ribotas.

ENDue to the changes of education system the school mathematics in Lithuania have acquired the elements of commercial-administrative mathematics of ancient times. Among other consequences the opportunities of school children to achieve the standards of mathematical reasoning are limited.

DOI:
10.15388/LMR.A.2019.14957
ISSN:
0132-2818; 2335-898X
Related Publications:
Matematikos mokymo ir švietimo politikos aspektai Lietuvoje. Lietuvos matematikos rinkinys. 2022, t. 63, ser. B, p. 62-70.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/85434
Updated:
2021-04-16 20:25:25
Metrics:
Views: 34    Downloads: 4
Export: