Sudėtingesni prieveiksmių vartojimo aspektai

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Sudėtingesni prieveiksmių vartojimo aspektai
Alternative Title:
Problematic cases of the usage of adverbs
In the Journal:
Gimtoji kalba mokykloje. 2014, 2, p. 18-33
Keywords:
LT
Klaida; Norma; Prieveiksmiai; Prieveiksmis; Prieveiksmių daryba; Prieveiksmių vartojimas; Sintaksinės funkcijos; Vartojimas.
EN
Adverb formation; Adverb; Adverbs; Error; Norm; Syntactical functions; Usage of adverbs; Usage.
Summary / Abstract:

LTLietuvių kalbos prieveiksmiai yra ne tik pati margiausia savo formomis, bet ir pati judriausia žodžių klasė. Šį teiginį patvirtina žymiausio prieveiksmių tyrinėtojo Kazio Ulvydo, kitų mokslininkų darbai, atskleidžiantys prieveiksmių ypatumus, vartoseną. Suprantant prieveiksmių semantiką ir darybą, galima sėkmingiau spręsti praktines problemas: konstatuoti, kokia prieveiksmių vartosena yra norminė (nenorminė), kokių esama variantų, kaip kai kurie prieveiksmiai rašomi ar kirčiuojami. Straipsnio tikslas - aptarti sudėtingesnius prieveiksmių vartojimo aspektus. Darbo objektas - lietuvių kalbos prieveiksmių vartojimo pavyzdžiai, rinkti iš įvairių šaltinių. Aiškinantis prieveiksmių vartojimą svarbu atkreipti dėmesį į jų semantiką, darybą, drauge į rašybą ir sintaksines funkcijas. Darbe taikyti analizės, lyginimo ir interpretacinis metodai. [Iš straipsnio, p. 18]

ENThe aim of the article is to discuss the problematic cases of the usage of adverbs. Understanding the semantics and composition of adverbs user can successfully solve the practical problems - to state what usage of adverbs is standard (substandard), what variants are present, how some adverbs are spelt. Explaining the usage of adverbs, it is important to pay attention to: 1) points of the vocabulary (do not use barbarisms, loan-translations, to find out, specify word meanings); 2) adverb formation (the choice of the proper adverb depends on the knowledge of formation); 3) spelling (to memorize the spelling of some adverbs, to try to understand why some words are spelt together, while the others - separate); 4) syntactical functions (the correct usage in the combination, sentence); 5) accentuation (to remember permissive variants). Users need to understand many rules, to know how to check the spelling of adverbs, the regularity in dictionaries, references, other sources. However, searching for the answers, he must be able to think, compare, evaluate. [From the publication]

ISSN:
2351-5430
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/79243
Updated:
2020-07-09 21:14:30
Metrics:
Views: 18
Export: