Kultūros iškraipymų apraiškos reklamos tekstuose

LDB
RinkinysMokslo publikacijos / Scientific publications
Publikacijos rūšisStraipsnis / Article
KalbaLietuvių kalba / Lithuanian
AntraštėKultūros iškraipymų apraiškos reklamos tekstuose
Kita antraštėManifestations of tultural distortions in advertisement texts
AutoriaiValskys, Vidas
LeidinyjeŽmogus ir žodis [Man and the Word]. 2005, 1, p. 106-109
PastabosLDB Open.
Reikšminiai žodžiai
LTReklamos kalba; Liepiamoji nuosaka; Modalumas; Žargoninė leksika
Santrauka / Anotacija

LTTyrimo objektas – reklamos tekstai, paskelbti dabarties ir tarpukario Lietuvos periodinėje spaudoje. Tyrimui buvo paimta 2004 m. dviejų mėnesių pagrindinių Lietuvos dienraščių Lietuvos ryto ir Respublikos priedų reklamos tekstai, tyrinėti didžiausio tarpukario dienraščio Lietuvos aidas reklamos tekstai. Svarbiausios tyrimo išvados yra šios. Reklamos tekstuose kalbinės priemonės parenkamos atsižvelgiant ne tik į jo žanro specifiką ir funkcijas. Reklamos kalboje randasi naujų, kitiems kalbos stiliams neįprastų ir nebūdingų (ar kol kas nebūdingų) lingvistinių tendencijų, kurias labai sąlygoja ne tik reklamos žanro reikalavimai, bet ir tam tikri kultūriniai veiksniai. Kadangi siūlant prekes ir paslaugas, propaguojama ir tam tikra supaprastinta, neretai svetima kultūra, jos vaizdiniai, stereotipai, įvaizdžiai, tai atsispindi ir reklamos kalboje, kurioje vis labiau įsigali stačiokiškumo atspalvį turinčios liepiamosios nuosakos vienaskaitos 2 asmens formos, siekiant kategoriškumo ir greito efekto atsisakoma galimybės modalumą žyminčių formų ir konstrukcijų, o žargoninė leksika tampa jauku imliausiam reklamos adresatui – jaunimui.

ENAs advertisements are intended to reach as many addressees as possible, numerous mass and stereotypical cultural constructs as well as phenomena not typical of our traditional culture are deployed in this sphere. The article is an analysis of what peculiarities of advertisement-style language manifest presentation of phenomena belonging to other cultures, and in what ways such phenomena impact the language of advertisements presented in Lithuanian, in particular as well as how they impact our language in general. The article is also aimed at analysing which peculiarities of advertising style language as well as what trends of word and form usage have been predetermined by other cultures. The article also analyses the relationship between usage cases of singular and plural in the imperative mood, the expression of possibility-related modality and occurrence of jargon lexis in advertising texts.

ISSN1392-8600, 1822-7805
Mokslo sritisKalbotyra / Linguistics
Susijusios publikacijos
Nuoroda į įrašą https://www.lituanistika.lt/content/773
Atnaujinta2018-12-17 11:32:45
Metrika Peržiūros: 17    Atsisiuntimai: 8