Autistinių sutrikimų turinčių jaunuolių bendravimo įgūdžių plėtojimo galimybė muzikinėje veikloje

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Autistinių sutrikimų turinčių jaunuolių bendravimo įgūdžių plėtojimo galimybė muzikinėje veikloje
Alternative Title:
Music activity as a communication tool for young autistic adolescents
In the Journal:
Pedagogika. 2015, 117, p. 185-197
Keywords:
LT
Muzika / Music; Psichikos sveikata / Mental health; Specialusis ugdymas / Special education; Vaikai / Children.
Summary / Abstract:

LTMuzika ir jos įtaka asmenybės vystymuisi tyrinėjama daugybę metų; ši problema išlieka aktuali ir dabartiniu metu. Tyrimo uždaviniai: atskleisti autistinių sutrikimų turinčių jaunuolių ugdymo muzikine veikla ypatumus ir išryškinti muzikinės veiklos teikiamas galimybes autistinių sutrikimų turinčių jaunuolių bendravimui. Taip pat svarbu atsakyti į klausimą, ar muzikinė veikla autistinių sutrikimų turintiems jaunuoliams optimaliausiai atveria bendravimo galimybes ir leidžia kontaktuoti su kitais žmonėmis? Teorinėje straipsnio dalyje nagrinėjamos autizmo priežastys, požymiai, autistų bendravimo ypatumai. Be to, apžvelgiama įvairių autorių nuomonė apie muziką bei muzikinę veiklą, jos rūšis. Remiantis teoriniu pagrindu, atliktas empirinis tyrimas, kuriuo siekta išsiaiškinti neįgaliųjų bendravimo galimybes muzikinės veiklos metu. Tyrimo rezultatai parodė, kad autistiniai jaunuoliai labiausiai mėgsta tokias muzikinės veiklos rūšis: improvizaciją, dainavimą, muzikos klausymą ir judesį.Muzikinės veiklos metu išryškėjo dažnesnis akių kontaktas tarp autistinių jaunuolių ir pedagogų; autistiniai jaunuoliai pradėjo aktyviau bendrauti gestų ir kūno kalba. Empirinis tyrimas parodė, kad tinkamo muzikinės veiklos metodo pasirinkimas yra tiesiogiai susijęs su edukacijos procesu ir užtikrina jo sėkmę. Taip pat įrodyta, kad neįgaliųjų, turinčių bendravimo sutrikimų, raida labai priklauso nuo komandinio darbo – pačių autistinių jaunuolių, jų tėvų, specialiųjų pedagogų bei socialinių darbuotojų bendradarbiavimo. Komandinis darbas padeda atskleisti komunikacijos ir bendravimo galimybes. Tyrimo rezultatai parodė, kad muzikinė veikla galėtų tapti natūralia autistinių jaunuolių komunikacijos ir įsitraukimo terpe. [versta iš angliškos santraukos]Reikšminiai žodžiai: Autistiniai sutrikimai; Autistiniai sutrikimai, muzikinė veikla, bendravimas; Bendravimas; Muzikinė veikla; Communication; Music activity, autism, communication; Musical activities; Pateikia ekspertas, nes nebuvo pateikta: Autistic dysfunctions.

ENMusic and its influence on personality was for a long time under research and still is contextualized. The task of this work was to disclose possibilities of various music activities and to find out their positive influence for young autistic adolescents’ communication and interaction activities. It was also very important to find the answer to the question, if music interaction is possible for autistics as this disorder prevent ability to communicate and to get into contact with other people. Theoretical part of this piecework deals with the reasons for autistic disorder, manifestations of autism and specifics of communication. Also, here are presented approaches of view of different authors what concerns the music and various music activities in the context of musical methods. On the basis of this theoretical context was executed empirical research with autistic people where, according to the chosen music and usage of it’s methodology, was formulated task to try to reach (cultivate) social communication and socialization capabilities. Empirical research revealed that for young autistic adolescents the most stimulating music activities are music activities: improvisation, singing, also listening to music and movement.Music activities revealed interpersonal relation between young autistic adolescent and pedagogue through more active eye contact; young autistic adolescents started more actively communicate with gestures and body language. Empirical research also displayed that the right choice of the musical method is directly related with the process of education and ensure its success. Also, it was proved that the success of the development of disabled people with communication disorders greatly depends on teamwork, – cooperation among young autistic adolescents, their parents, special educators and social workers. This teamwork cooperation helps to develop communication and cooperation abilities. Research results show that music activities could be (can be) natural process of communication and affiliation for young autistic adolescents. [From the publication]

DOI:
10.15823/p.2015.077
ISSN:
1392-0340; 2029-0551
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/54394
Updated:
2018-12-17 13:58:44
Metrics:
Views: 57    Downloads: 17
Export: