Kolegijos vaidmuo, padedant specialistams įveikti mokymosi visą gyvenimą iššūkius

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Kolegijos vaidmuo, padedant specialistams įveikti mokymosi visą gyvenimą iššūkius
Alternative Title:
Role of college as an institution, which enables specialists to cope with the challenges of life long learning
In the Journal:
Keywords:
LT
Kaunas. Kauno kraštas (Kaunas region); Kėdainiai; Lietuva (Lithuania); Aukštasis mokslas. Studijos / Higher education. Study; Pedagogika / Pedagogy.
Summary / Abstract:

LTMokymasis visą gyvenimą tampa ne tik gyvenimo realybe, bet ir būtina asmeninės ir visuomeninės geroves kūrimo sąlyga. Straipsnyje atskleidžiamas kolegijos, kaip aukštosios mokyklos, vaidmuo, padedant specialistams įveikti mokymosi visą gyvenimą keliamus iššūkius. Autorės taip pat pristato specialistų, dalyvaujančių Kauno kolegijos Kėdainių Jonušo Radvilos fakulteto organizuojamuose neformaliajame švietimo mokymuose, nuomonę apie jų kvalifikacijos tobulinimo reikmes. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Aukštoji mokykla; Bendruomenė; Europeizacija; Globalizacija; Mokymasis visą gyvenimą; Community; Europeanisation; Europeanization; Globalisation; Globalization; High School; Higher education institution; Higher educational institution; Life long learning; Lifelong learning.

ENLife long learning is the reality of nowadays life, and this process is the obligatory factor, which helps to create our personal and public welfare. The authors of this article discuss about the changing role of a college as a higher school. The authors treat a college as an institution, which enables specialists to cope with the challenges, which they face in life long learning culture. The article consists of three parts. The authors discuss the reality of post-modern society and the main learning problems, which specialists face nowadays. The learning is treated as a measure, which helps to cope with the educational barriers, and that pint of view if reflected in the second part of the article. The authors present the main research results in the third part, discussing about the educational needs of the specialists, which attend various trainings in Kaunas College Kėdainiai Jonušas Radvila Faculty. [From the publication]

ISSN:
2029-4557
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/45267
Updated:
2020-08-22 11:08:40
Metrics:
Views: 25
Export: