Socialinės informacijos kaip Lietuvos įmonių etiškos elgsenos kriterijaus analizė

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Socialinės informacijos kaip Lietuvos įmonių etiškos elgsenos kriterijaus analizė
In the Journal:
Ekonomika ir vadyba [Economics and management]. 2012, Vol. 17, no. 3, p. 836-843
Keywords:
LT
Apskaita / Accounting; Etika / Ethics; Verslas / Business.
Summary / Abstract:

LTVisuotinės darnaus vystymosi koncepcijos įgyvendinimo kontekste griežtėja įmonės socialinės atsakomybės reikalavimai ir didėja išorinis suinteresuotųjų grupių spaudimas dėl jų įgyvendinimo. Lietuvos įmonės didesnį dėmesį skiria socialinės atsakomybės veiklai ir renkasi atviresnę socialinės informacijos atskleidimo politiką. Socialinė informacija tampa įmonių etiškos elgsenos įvairiose socialinės atsakomybės srityse kriterijumi. Tteisinis informacijos atskleidimo reglamentavimas ir savanoriškų ataskaitų pateikimo iniciatyva Lietuvoje skatina įmones atskleisti socialinę informaciją. Atliktas empirinis socialinės informacijos atskleidimo Lietuvos nacionalinio atsakingo verslo tinklo įmonių socialinės atsakomybės ataskaitose tyrimas parodė, kad šiose ataskaitose pateikta didelė dalis socialinės informacijos, kuri atskleidžia įmonių elgsenos etiškumą žmogaus ir darbuotojų tiesių srityje, taip pat nemažas informacijos kiekis skiriamas aplinkos apsaugos sričiai ir mažiausias dėmesys skiriamas kovai su korupcija. Pagrindiniai veiksniai lemiantys Lietuvos įmonių socialinės informacijos atskleidimo kiekį ir struktūrą yra įmonės veiklos specifika, akcijų listingavimas ir užsienio investicijos bei aplinkos tarša. Taigi Lietuvos įmonių socialinės informacijos atskleidimas iš esmės gali būti paaiškinamas suinteresuotųjų grupių teorija, nes socialinė informacija visų pirma yra pateikiama siekiant patenkinti investuotojų poreikius.Reikšminiai žodžiai: Socialinė apskaita; Įmonių socialinė atsakomybė; Verslo etika; Social accounting; Corporate social responsibility; Business ethics.

ENIn the context of implementation of the concept of sustainable development requirements for company’s social responsibility become stricter and increases pressure on external interested groups regarding their implementation. Lithuanian companies pay a lot of attention to the activity of social responsibility and choose more open policy for disclosure of social information. Social information becomes a criterion for company’s ethical behaviour in various areas of social responsibility. Legal regulation for the disclosure of information and an initiative for voluntary submission of report in Lithuania encourage companies to disclose social information. The results of empirical research on disclosure of information in the reports of social responsibility of Lithuanian national responsibility business network have shown that these reports contain vast amount of social information which shows ethics of company behaviour in the areas of human and employees rights, as well as large quantity of information devoted for the area of environmental protection. The smallest amount of attention is paid to fight against corruption. The main indicators which influence the amount and structure of disclosed social information by Lithuanian companies are the specificity of activities, listing of shares, foreign investments and environment pollution. So, basically the disclosure of Lithuanian companies social information may be explained by the theory on interested groups, as social information, in the first place, is submitted to satisfy interests of investors.

ISSN:
1822-6515
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/41877
Updated:
2018-12-17 13:19:37
Metrics:
Views: 27    Downloads: 6
Export: