Priekabiavimas prie V-IX klasių mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Priekabiavimas prie V-IX klasių mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių
Alternative Title:
Harassment of the V-IX class students with special educational needs
In the Journal:
Pedagogika. 2012, 106, p. 100-110
Keywords:
LT
Priekabiavimas; Specialiųjų ugdymo (-si) poreikių moksleiviai; Mokykla.
EN
Harassment; Special educational needs; School.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje analizuojamas priekabiavimo prie specialiųjų ugdymo(si) poreikių turinčių V–IX klasių mokinių paplitimas bendrojo lavinimo mokyklose. Tyrimui atlikti atrinktos dvi respondentų grupės: 1) 54 specialiųjų ugdymo(si) poreikių turintys mokiniai, 2) 65 įprastinės raidos mokiniai. Iš viso tyrime dalyvavo 119 respondentų. Anketine apklausa siekta nustatyti, ar specialiųjų ugdymo(si) poreikių turintys mokiniai mokykloje patiria bendraamžių priekabiavimą. Tyrimu nustatyta, kad dažniau priekabiavimą patiria specialiųjų ugdymo(si) poreikių turintys mokiniai, nors dalis įprastinės raidos mokinių taip pat patiria patyčias ir priekabiavimą. Nustatyta, kad priekabiavimo dažnumas priklauso nuo tiriamųjų amžiaus: kuo vyresni paaugliai, tuo dažniau jie tyčiojasi iš kitų. Daugiau patyčių sulaukia vaikai, kurie nešioja akinius. Daugiau patyčių patiria tie paaugliai, kurie gyvena tik su mama arba su kitais giminaičiais. Gyvendami nepilnose šeimose specialiųjų ugdymo(si) poreikių turintys vaikai dažniau patiria priekabiavimą negu įprastinės raidos vaikai, augantys pilnose šeimose. Tyrimu nustatyta, kad mokiniai, turintys specialiųjų ugdymo(si) poreikių, dažniau iš bendraamžių patiria fizines ir sudėtines priekabiavimo formas. Tiek mergaitės, tiek berniukai dažniau kenčia fizinį priekabiavimą. Sudėtines priekabiavimo formas dažniau patiria specialiųjų ugdymo(si) poreikių turintys berniukai. Įprastinės raidos vaikai taip pat patiria šias priekabiavimo formas, tačiau lyginant su specialiųjų ugdymo(si) poreikių vaikais, jas patiria rečiau. [Iš leidinio]

ENThe aim of this work is to analyse the bullying spread appearance in coeducational schools among the students with special educational needs of V-IX classes. The two groups of respondants were selected for this analysis: 54 students with special educational needs; 65 students with no needs, so called normal students. 119 respondants took place in this analysis. The main goal of the questionnaire is to identify weather the students with special educational needs face bullying from peers. In this work, it was discovered that the biggest number of the students who face bullying are among those with special educational needs but on the other hand, time to time the normal students also suffer from niggling and bullying. Summarising all questionnaire‘s answers, it was identified that the frequency of bullying depends on the age: the older teenagers are the more bullying appears among them. The students who are wearing glasses suffer from bullying much more often. Also, at the time of research was discovered that the teenagers who are living only with a single parent or relatives are more likely to face bullying from peers. Students with special educational needs living with only one parent are more likely to suffer from niggling than the students from families with both parents. Emocional bullying is mostly used againts girls, physical - against boys. Also, it was identified that the students with special educational needs are more likely to face verbal, physical or both types of bullying than normal students. [From the publication]

ISSN:
1392-0340; 2029-0551
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/40757
Updated:
2018-12-17 13:18:14
Metrics:
Views: 82    Downloads: 7
Export: