Klientų aptarnavimo įgūdžių kaimo turizmo sodybose gerinimas

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Klientų aptarnavimo įgūdžių kaimo turizmo sodybose gerinimas
Alternative Title:
Developing skills in providing services for customers in the field of rural tourism
In the Journal:
Tiltai [Bridges] [Brücken]. 2002, Nr. 1 (18), p. 47-57
Keywords:
LT
Turizmas / Tourism.
Summary / Abstract:

LTKaimo turizmas yra nauja, bet perspektyvi Lietuvos turizmo verslo rūšis. Tai rodo ir kaimo turizmo sodybų skaičiaus augimas: 1997 metais Lietuvos kaimo turizmo asociacijoje jų užregistruota 7, 2001 metais - 350, o remiantis asociacijos prognozėmis, 2010 metais jų bus apie 2500. Tai byloja, kad ateityje Lietuvoje bus plėtojamas vietinis turizmas. Tam būtina tinkamai pasiruošti, tai yra pasiekti, kad kaimo turizmo sodybos savo svečiams garantuotų ne tik malonų poilsį, bet ir puikų aptarnavimą, kas įmanoma tik tuo atveju, jei kaimo turizmo sodyba bus orientuota į klientą, į kokybišką jo aptarnavimą. Kaimo turizmas žengia pirmuosius žingsnius gerinant klientų aptarnavimo įgūdžius. Straipsnyje aptariami organizacijos vidaus kultūrų bei organizacijos ir aptarnavimo kultūrų tarpusavio ryšiai, taip pat klientų aptarnavimo kokybės klausimai, pateikiami klientų aptarnavimo įgūdžių kaimo turizmo sodybose gerinimo etapai ir technologijos. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Aptarnavimo kokybė; Aptarnavimo kultūra; Aptarnavimo įgūdžiai; Kaimo turizmas; Kaimo turizmo sodyba; Klientas; Klientų aptarnavimo kultūra; Klientų aptarnavimo įgūdžiai; Organizacinė kultūra; Customer; Customer service culture; Customer service skills; Organizational culture; Quality service; Rural farmstead; Rural tourism; Service culture; Service quality; Service skills; Servicing culture; Servicing quality.

ENRural tourism is a new business area with promising prospects. The growing number of formasteads illustrates it: in 1997 only seven farmsteads were registered in Lithuanian rural already tourism Association, whereas in 2001 there are 350 farmsteads. According to the forecast of the association their will be approximately 2500 by 2010. It proves that local tourism has got good prospects for further development. But at the same time it requires a thorough preparation, that is to guarantee customers not only comfortable leisure but perfect service as well. This can be accomplished only if farmsteads strive to become the best at customer service, quality services, creativity and compatibility. Therefore it's very important to develop skills in providing services for customers. Rural tourism is the sphere where the first steps have been taken to perfect the skills of the customs service. Thus the article deals with questions of organizing the inner culture and the interrelations between organization and service culture, and the quality of customers' service. The article analyses the changes of customer's service in rural tourism, the perfection of its skills and technologies. Finally the work gives the conclusions of this analysis. [From the publication]

ISSN:
1392-3137; 2351-6569
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/33228
Updated:
2018-12-17 11:02:54
Metrics:
Views: 130    Downloads: 59
Export: