Vyresniųjų klasių moksleivių lyčių požiūrio skirtumai planuojant studijas

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Vyresniųjų klasių moksleivių lyčių požiūrio skirtumai planuojant studijas
Alternative Title:
Gender differences of senior pupils in planning studies
In the Journal:
Santalka. 2010, t. 18, Nr. 4, p. 24-35
Keywords:
LT
Mokiniai / School students; Mokiniai /School students; Viešoji nuomonė / Public opinion.
Summary / Abstract:

LTStudijų pasirinkimas – vienas rimčiausių žmogaus gyvenimo sprendimų, turinčių įtakos tolimesnio gyvenimo kokybei. Šis sprendimas turi būti pagrįstas ir pamatuotas. Tačiau profesijos pasirinkimui įtaką daro ir lytis. Visuomenė lytims priskiria skirtingus socialinius vaidmenis, socialines nuostatas, socialines normas ir stereotipus. Straipsnyje, remiantis atlikto tyrimo duomenimis, siekiama išsiaiškinti vyresniųjų klasių moksleivių lyčių skirtumus renkantis studijas po mokyklos baigimo bei moksleivių pasirinktų sprendimų motyvus ir veiksnius. Taip pat aiškinamasi, ar mokiniai ir mokytojai profesijas segmentuoja į „moteriškas“ ir „vyriškas“. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Lytis; Mokinys; Moksleivis; Profesija; Skirtumas; Stereotipas; Difference; Differences; Gender; Profession; Pupil; Stereotype; Stereotypes; Student.

ENThe choice of university studies is one of the most important decisions which has an impact on future life quality of a person. This decision should be well-thought-out and well-founded. However, the choice of future profession depends on gender. Different social roles, social attitude, norms and stereotypes are strong attributes of social environment. The article is based on survey data and deals with a problem of future university studies choice of high school pupils and differences depending on gender. The thesis of the article is based on a statement that both techers and pupils segment the professions into "feminine" and "masculine". [From the publication]

DOI:
10.3846/coactivity.2010.33
ISSN:
1822-430X; 2351-714X
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/32171
Updated:
2018-12-17 12:53:55
Metrics:
Views: 25    Downloads: 9
Export: