Ar Lietuvos įmonėms reikia daugiakalbių darbuotojų?

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Ar Lietuvos įmonėms reikia daugiakalbių darbuotojų?
Alternative Title:
Do Lithuanian employers need multilingual employees?
In the Journal:
Kalbotyra. 2011, t. 63 (3), p. 26-39
Keywords:
LT
Darbas / Labour. Work; Kalbos vartojimas / Language use; Kalbų kontaktai / Language contacts; Užsienio kalbų mokymas / Foreign language teaching; Verslas / Business.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje apžvelgiami sociolingvistinio tyrimo, atlikto nagrinėjant internetinius ir spausdintus darbo skelbimus, rezultatai. Šiuo tyrimu siekta išsiaiškinti, kurių kalbų ir kokių kalbos įgūdžių šiuo metu labiausiai reikia Lietuvoje veikiančioms verslo įmonėms. Tyrimo medžiagą sudaro 1063 lietuvių kalba parašyti interneto svetainių, nacionalinių dienraščių ir rajonų laikraščių darbo skelbimai. Atliktas tyrimas parodė, kad dažniausiai Lietuvos įmonės ieško darbuotojų, mokančių kelias kalbas: ne tik plačiai vartojamas anglų, rusų, vokiečių, lenkų, bet ir retesnes – suomių, norvegų, danų, ispanų, italų, portugalų ar kt.; matyti, kad darbdaviai pageidauja, jog būsimieji darbuotojai mokėtų ir taisyklingą lietuvių kalbą. Pastebėta, kad darbo skelbimuose kalbos įgūdžiai dažniausiai apibūdinami nesiremiant Bendrąja Europos kalbų mokėjimo orientacine sistema, todėl formuluotės yra abstrakčios ir gali būti skirtingai suprantamos darbdavių ir darbuotojų. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Darbo skelbimai; Globalizacija; Kalbų kontaktai; Kalbų vartojimas; Sociolingvistika; Užsienio kalbos; Verslo komunikacija; Business communication; Foreign languages; Globalisation; Globalization; Job advertisements; Job listings; Language contacts; Sociolinguistics; Usage of languages.

ENThis paper discusses the variety of languages and the level of language competence required in job advertisements in Lithuania. The research is based on the data collected from on-line and hard-copy newspapers; job advertisements under investigation include those written in Lithuanian and other languages. The main findings suggest that in on-line advertisements employers require foreign language competence more often than those in the hard-copy adverts. It has also been observed that competence of two languages is of high demand. If employers require competence of 3 languages, the order of the languages is as follows: national (Lithuanian), lingua-franca (English), and others (Russian or Polish). Lithuanian is of high importance in job advertisements as employers tend to take into consideration the level of written and spoken Lithuanian. Finally, the data have revealed that in job advertisements language knowledge is described in very abstract terms, and references to the CEFR are hardly ever observed in the collected data. [From the publication]

ISSN:
1392-1517
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/31424
Updated:
2018-12-17 13:02:54
Metrics:
Views: 29    Downloads: 12
Export: