Studentų praktika: nuo konceptualizavimo link jos atlikimo Lietuvos savivaldybėse vertinimo

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Studentų praktika: nuo konceptualizavimo link jos atlikimo Lietuvos savivaldybėse vertinimo
Alternative Title:
Students’ internships: fromconceptual developments towards their assessment in Lithuanian municipalities
In the Journal:
Viešoji politika ir administravimas [Public Policy and Administration]. 2011, t. 10, Nr. 2, p. 299-311
Keywords:
LT
Universitetai / Universities.
Summary / Abstract:

LTPagrindinis straipsnio tikslas – įvertinti studentų Lietuvos savivaldybėse atliekamų praktikų patirtį. Straipsnis pradedamas teorine dalimi apie kooperuotas studijas, vėliau pristatoma tyrimo metodologija bei dviejų atliktų ekspertinių apklausų duomenys. Straipsnis baigiamas nurodant SSGG (stiprybės, silpnybės, grėsmės ir galimybės) ir daroma išvada, kad esama studentų praktikų tvarka nėra palanki Lietuvos savivaldybėms. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Studentų praktika; Kooperuotos studijos; Universitetų ir savivaldybių partnerystė; SSGG; Students' internship; Cooperative studies; University-municipalities partnership; SWOT.

ENThe paper aims at assessment of the Lithuanian experience related to students' internships in municipalities. The article starts with the theoretical introduction into service learning education (via cooperated resources of the universities and their social partners). Then the overview of the study methodology follows. Data from two expert surveys (representing interests and responsibilities of, on one hand, higher education institutions and, on the other hand, municipalities) are presented at length. The paper ends with the SWOT (strength, weaknesses, opportunities and threats) analysis and concludes that the present situation of students‘ internships in Lithuania is not beneficial to the country municipalities (and self-government at large) as well that it has some serious flaws from the point of view of education sciences. [From the publication]

ISSN:
1648-2603; 2029-2872
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/29961
Updated:
2018-12-17 13:00:42
Metrics:
Views: 28    Downloads: 4
Export: