Socialinių gebėjimų ir informacinio raštingumo sąsajos universitetinėse studijose

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Socialinių gebėjimų ir informacinio raštingumo sąsajos universitetinėse studijose
Alternative Title:
Interaction between information literacy and social skills in university education
In the Journal:
Tiltai [Bridges] [Brücken]. 2011, Nr. 2 (55), p. 149-162
Keywords:
LT
Aukštasis mokslas. Studijos / Higher education. Study; Socialinis ugdymas / Social education; Specialusis ugdymas / Special education.
Summary / Abstract:

LTŠiuolaikinėje mokymosi teorijoje plačiausiai diskutuojamos konstruktyvizmo teorinės nuostatos, akcentuojančios pačių besimokančiųjų žinių kūrimo procesą. Konstruktyvistinė mokymosi aplinka yra ypač palanki, rengiant veiklas, kurios nukreiptos į studentą, taikant probleminį mokymąsi, studentų tarpusavio sąveiką, refleksiją ir bendradarbiavimą. Straipsnyje nagrinėjama socialinių gebėjimų, tokių kaip komunikacija, bendradarbiavimas, darbas grupėje sąsajos plėtojant informacinio raštingumo gebėjimus universitetinėse studijose. Tyrimai, atlikti 2006 m., atskleidė teigiamą tyrimo dalyvių požiūrį į socialinius gebėjimus ir informacinį raštingumą bei jų plėtojimą, tačiau tam tikros dalies studentų patirtis byloja šių gebėjimų stygių. Projektuojant studijų procesą, rengiant naują studijų dalyko kursą, šiuos veiksnius derėtų apsvarstyti ir pamažu integruoti į individualias ir auditorines užduotis. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Informacinis raštingumas; Konstruktyvizmo koncepcija; Socialiniai gebėjimai; Socialinis konstruktyvizmas; Universitetinės studijos; Constructivism; Information literacy; Social constructivism; Social skills; University education.

ENTheoretical assumptions of constructivism highlighting students' knowledge building process have been widely discussed in modern learning theory. Constructivist learning environment is particularly conducive to activities focusing on students and applying problem-based learning, the interaction between students, reflection and collaboration. The article analyses the impact of social skills such as communication, collaboration, group work and peer interaction on development of information literacy skills in university education. The research conducted in 2006 revealed students' positive attitude towards social skills and information literacy and their development; however, some of the surveyed students experienced lack of these skills. Therefore, these factors should be considered prior to designing the whole study process, preparing a new study course and gradually integrated into individual and classroom activities. [From the publication]

ISSN:
1392-3137; 2351-6569
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/29189
Updated:
2018-12-17 12:58:39
Metrics:
Views: 25    Downloads: 5
Export: