Žmogaus ugdymas kultūroje ir kultūros - žmoguje

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Žmogaus ugdymas kultūroje ir kultūros - žmoguje
In the Journal:
Pedagogika. 2010, 100, p. 20-26
Keywords:
LT
Ideologija. Pasaulėžiūra / Ideology. Worldviews; Kultūrinis identitetas / Cultural identitity; Kultūros politika / Cultural policy.
Summary / Abstract:

LTŠiame straipsnyje rašoma apie žymios Lietuvos švietimo ir ugdymo mokslo raidos tyrinėtojos, literatūrologės, aktyvios visuomenės veikėjos, švietimo reformos dokumentų iniciatorės ir rengėjos Meilės Lukšienės (1913-2009) požiūrį į švietimo ir kultūros santykį. Apžvelgiami autorės darbai, parašyti XX a. pabaigoje, išryškinamos juose autorės keltos idėjos. Didžiausias dėmesys sutelktas į M. Lukšienės keliamą žmogaus ir kultūros santykio problemą ugdomuoju aspektu. Išsamiau aptariama švietimo sistemos vieta kultūros procese, išryškinama mokslininkės darbuose pateikiama žmogaus santykio su kultūra esmė, pažymima, kokias kultūros ir ugdymo mokslo ryšio problemas aktualizuoja autorė. Atskleidžiama, kaip mokslininkė siūlo spręsti žmogaus ugdymo per kultūrą ir kultūros žmoguje klausimą. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Kultūra; Auklėjimas; Vertybės; Kultūrinė savimonė; Pasaulėžiūra; Culture; Education; Values; Cultural awareness; World outlook.

ENThis article is concerned with the attitude of a famous researcher of the development of Lithuanian science of education and training, a literature scientist, an active public figurer and the initiator and organiser of documents of the education reform Meilė Lukšienė (1913–2009) on the interaction of education and culture. The author’s works written at the end of the 20th century are reviewed, and the author’s ideas proposed in these works are highlighted. The major attention is paid to the problem of the interaction of man and culture from the aspect of education. The place of the system of education in the cultural process is thoroughly discussed, and the nature of the interaction of man and culture discussed in the scientist’s works is emphasized. The problems in the interaction of culture and education the author believed to be relevant are highlighted. The ways of education through culture and the issue of culture within a man offered by the author are revealed.

ISSN:
1392-0340; 2029-0551
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/28398
Updated:
2018-12-17 12:49:33
Metrics:
Views: 67    Downloads: 25
Export: