Muzikos mokytojų požiūris į džiazo improvizacijos panaudojimo galimybes pedagoginėje praktikoje

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
  • Lietuvių kalba / Lithuanian
  • Anglų kalba / English
Title:
Muzikos mokytojų požiūris į džiazo improvizacijos panaudojimo galimybes pedagoginėje praktikoje
Alternative Title:
Music teachers approach to aspects of jazz improvisation usage in pedagogical practice
In the Journal:
Kūrybos erdvės. 2010, Nr. 12, p. 8-19
Keywords:
LT
Pedagogai / Pedagogues.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje analizuojami džiazo improvizacijos panaudojimo pedagoginėje veikloje aspektai. Anketinės apklausos būdu atskleistas muzikos mokytojų požiūris į džiazo improvizacijos taikymą pedagoginėje praktikoje, įvertintas pedagogų improvizavimo lygis. Daugiau nei pusė respondentų teigia, kad džiazo improvizacija mokykloje gali būti pritaikoma muzikuojant, aranžuojant, akompanuojant, solfedžiuojant, instrumento pamokoje, mokant(is) dainavimo. Koreliacinės analizės duomenys atskleidė esminį ryšį tarp improvizacijos panaudojimo pedagoginėje veikloje ir respondentų teorinio pasirengimo. Muzikos mokytojai, įgiję džiazo improvizacijos pagrindų, aukštai vertina savo kūrybinius gebėjimus ir improvizaciją naudoja pedagoginėje veikloje. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Džiazo improvizacijos pagrindai; Improvizavimo lygis; Improvizavimo teorinės žinios ir įgūdžiai; Mokytojų požiūris; The basic of jazz improvisation; The basics of jazz improvisation; The level of the improvisation; The teachers' approach; The teachers`approach; Theoretical knowledge and skills of the improvisation.

ENThe aspects of the jazz improvisation usage in the pedagogical practice are analysed in this article. The questionnaire reveals music teachers' approach to the jazz improvisation usage in the pedagogical practice; it also evaluates the theoretical knowledge level of the teachers' improvisation. More than half of the respondents claim that jazz improvisation in school can be used to play or arrange music, to provide a musical accompaniment, to solfege; it can also be used during various instruments lessons or to learn/teach singing. The correlation analysis data has revealed the essential connection between the improvisation usage in the pedagogical practice and the theoretical preparation of the respondents. The music teachers who have strong theoretical knowledge and skills of jazz improvisation are self-confident about their creative activities and use improvisation in their pedagogical practice. [From the publication]

ISSN:
1822-1076
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/27723
Updated:
2018-12-17 12:46:34
Metrics:
Views: 30    Downloads: 5
Export: