Socialiai atsakingo ir tolerantiško piliečio ugdymas : religinio ir pilietinio ugdymo dermė

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
  • Lietuvių kalba / Lithuanian
  • Anglų kalba / English
Title:
Socialiai atsakingo ir tolerantiško piliečio ugdymas: religinio ir pilietinio ugdymo dermė
In the Journal:
Socialinis ugdymas [Social Education]. 2010, Nr. 12 (23), p. 32-45, 106-119 (anglų kalba)
Keywords:
LT
Pilietiškumo ugdymas / Civics education; Religinis ugdymas / Religion education.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje analizuojama, kaip prie pilietiškumo ugdymo, siekiant ugdyti aktyvų, tolerantišką pilietį, sugebantį plėtoti tarpkultūrinį dialogą, galėtų prisidėti religinis ugdymas. Analizuojamas pilietiškumo ir religingumo ryšys, pilietinio ir religinio ugdymo jungtis bei metodai. Mokymasis tarnaujant bendruomenėms pristatomas kaip metodas, padedantis plėtoti pageidaujamą daugiakultūrį, socialiai aktyvų pilietiškumą, stiprinti tarpreliginį susikalbėjimą, spręsti tarpreliginių konfliktų problemas. Straipsnyje pristatomas 2006 m. viename Lietuvos universitetų, taikant mokymosi tarnaujant bendruomenėms metodą (service-learning), atliktas kokybinis eksperimentas (veiklos tyrimas), aptariami tyrimo rezultatai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Mokymasis tarnaujant bendruomenėms; Pilietiškumas; Pilietiškumo ugdymas; Religingumas; Religinis ugdymas; Citizenship; Citizenship education; Religiosity; Religious education; Servicelearning.

ENThe article analyses how religious education might contribute to citizenship education, to reduction of undemocratic citizenship and to the objective to educate an active, tolerant citizen who is able to develop an intercultural dialogue. Analysing the possibilities and methods of contribution of religious education to citizenship education, the relationship between religiosity and citizenship, between religious and citizenship education are discussed. Service learning is presented as a method serving the development of the preferable multicultural and socially active citizenship, strengthening interreligious understanding and solving interreligious conflicts. The article presents action research applying the service-learning method which was applied in one Lithuanian university in 2006. The results of the research are discussed as well. [From the publication]

ISSN:
1392-9569; 2351-6011
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/27343
Updated:
2020-07-28 20:26:17
Metrics:
Views: 23    Downloads: 6
Export: