Miesto tapatumas ir išskirtinumas globalizacijos sąlygomis

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Miesto tapatumas ir išskirtinumas globalizacijos sąlygomis
Alternative Title:
Urban identity and peculiarity under conditions of globalization
In the Journal:
Urbanistika ir architektūra . 2005, t. 29, Nr. 4, p. 157-163
Notes:
LDB Open.
Summary / Abstract:

LTAptariamas miesto tapatumo ir išskirtinumo supratimas. Iškeliami svarbiausi tapatumą formuojantys sluoksniai: urbanistinių, darinių ir jų sąveikų; simbolių, prasmių ir pasakojimų miestiško gyvenimo formų ir urbanistinių darinių sąveikos su kraštovaizdžiu. Išskiriamas senamiesčio, kaip miesto tapatumo šerdies, vaidmuo palaikant tapatumą ir formuojant miesto išskirtinumo bruožus, kurių visuma susisieja į globalinei turizmo rinkai pateikiamo ir investuotojams patrauklaus miesto vaizdinį. Naujosios tarptautinio stiliaus masinės statybos gvildenamos tapatumo tvirtinimo bei silpninimo, taip pat išskirtinių bruožų paryškinimo atžvilgiu, atsižvelgiant į kultūrinio urbanistinio paveldo reikšmę urbanistinės ekonomikos ir miestų ryšių tinklų plėtros poreikius. Tam tikri globalizacijos poveikio istoriniam miestui ypatumai aptariami pasitelkiant Amsterdamo pavyzdį. Tvirtinama, jog miesto tapatumo kūrimo ir perkūrimo gaires lemia sukauptas ir suvoktas simbolinis kapitalas, taip pat ir įvairialypiai, globalizacijos teikiamas galimybes pasitelkiantys verslo interesai. Tapatumas kuriamas dėl jo palaikomo išskirtinumo, kuris tampa ne tik prekiniu ženklu, bet ir patrauklumu investuotojams. [Iš leidinio]

ENThis paper discusses the concepts of urban identity and urban peculiarity. Stress is laid on their relational nature. In the first instance, the paper briefly considers the main layers forming urban identity. They are identifies as urban layers of urban units and their interconnections; of symbols, meanings and narrations; of urban life forms and of urban units; relationship with surrounding landscape. The old town is considered as a core structure sustaining and forming not only urban identity, but also urban peculiarity features. Thus, it is claimed that the core structure provides material for producing city’s image attractive to global tourism industry and foreign investors. New mass construction and renovation are examined with respect to how they strengthen or weaken urban identity layers and features and how they help to bring into play the cultural urban heritage necessary for the development of urban economy and communication networks.

ISSN:
1392-1630
Subject Area:
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/2663
Updated:
2020-09-04 21:20:11
Metrics:
Views: 14    Downloads: 1
Export: