Link between technical knowledge of the youth and their technical abilities: the role of gender

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Link between technical knowledge of the youth and their technical abilities: the role of gender
Alternative Title:
Sąsaja tarp Lietuvos jaunuolių techninių žinių ir jų savarankiškumo technikos srityje lyties aspektu
In the Journal:
Informatics in education. 2010, Vol. 9, No. 1, p. 81-90
Keywords:
LT
Lytis; Savarankiškumas atliekant inžinieriaus darbą; Savarankiškumas ir gebėjimas atlikti darbą susijusį su inžinerija; Supratimas-žinios inžinerijoje; Taikomosios technikos žinios; Taikomosios techninės žinios; Teorinės technikos žinios; Teorinės techninės žinios.
EN
Applied technical knowledge; Comprehension-knowledge in engineering; Gender; Independence in performing jobs connected with engineering; Theoretical technical knowledge.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje iškeltas tyrimo tikslas – nustatyti Lietuvos jaunuolių techninių žinių sąsają su jų savarankiškumu technikos srityje. Tyrimo duomenys statistiškai apdoroti panaudojant modernius daugiamatės statistikos metodus. Atliktas diagnostinių instrumentų, leidžiančių patikrinti technines žinias ir savarankiškumą technikos srityje, patikrinimas. Klasterinės analizės rezultatai leido nustatyti respondentų grupes išsiskiriančias savarankiškumu technikos srityje ir įvertinti šioms grupėms priklausančių tiriamųjų skaičių lyties aspektu. Nustatyta, kad jaunuolių taikomųjų ir teorinių techninių žinių testo rezultatai priklauso nuo savarankiškumo lygio technikos srityje: vaikinų ir taikomosioms, ir techninėms žinioms savarankiškumas technikos srityje daro didelę įtaką, o merginų, turinčių vidutinį savarankiškumą dirbti technikos darbus, teorinių techninių žinių rezultatai prilygsta vaikinų rezultatams. Savarankiškumo technikos srityje ugdymas yra svarbus veiksnys, kuriam esant galima pasiekti gerų rezultatų visose srityse, drauge ir aukštesnį techninio išprusimo lygį. [Iš leidinio]

ENThe paper presents the part of research for determining the link between technical knowledge of Lithuanian youth and their independence in performing jobs connected with engineering. It has also been attempted to trace whether exists any difference in this respect between the groups of boys and girls. For the research sample, young people from secondary and adult secondary schools, vocational schools, business and technical colleges, as well as university students have been chosen. Tests on theoretical technical knowledge and applied technical knowledge and questionnaire "Young people and engineering" have been employed as assessment instruments. The research leads to the conclusion independence in performing technical jobs is an important in acquiring applied technical knowledge for boys, while girls are less influenced by it. Analysis of the link between theoretical technical knowledge and experience gained in this field leads to the conclusion that level of theoretical knowledge of independent girls is higher than that of independent boys. [From the publication]

ISSN:
1648-5831
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/26564
Updated:
2020-09-04 11:51:28
Metrics:
Views: 44    Downloads: 1
Export: