A Comparative study of employee empowerment in Danish and Lithuanian hotels

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
A Comparative study of employee empowerment in Danish and Lithuanian hotels
Alternative Title:
Lyginamoji Danijos ir Lietuvos viešbučių darbuotojų įgalinimo studija
In the Journal:
Transformations in business & economics. 2009, vol. 8, no. 2 (17), p. 66-85
Keywords:
LT
Danija (Denmark); Lietuva (Lithuania); Darbo sąlygos / Working conditions.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje nagrinėjamas darbuotojų įgalinimas iš lyginamosios žmogiškųjų išteklių valdymo perspektyvos. Siekiant ištirti darbuotojų įgalinimo praktikos pasireiškimo panašumus bei skirtumus aukščiausios klasės viešbučiuose Danijoje ir Lietuvoje bei nustatyti organizacinio įgalinimo įtaką tokioms darbuotojų nuostatoms kaip psichologinis įgalinimas, pasitenkinimas darbu bei emocinis įsipareigojimas atlikta empirinė lyginamoji šių šalių viešbučių darbuotojų studija. Tyrimo rezultatai patvirtino dvi darbe iškeltas hipotezes - organizacinio įgalinimo bei pasitenkinimo darbu lygiai yra statistiškai reikšmingai aukštesni Danijoje, šalyje, kurioje netikrumo verginimo bei valdžios distancijos indeksai yra žemesni lyginant su Lietuva. Priešingai nei tikėtasi, statistiškai reikšmingų skirtumų tarp psichologinio įgalinimo bei emocinio įsipareigojimo tarp tirtų viešbučių darbuotojų imčių nenustatyta. Tyrimo rezultatai taip pat parodė, kad abejose populiacijose egzistuoja statistiškai reikšmingas teigiamas ryšys tarp organizacinio įgalinimo ir visų trijų tirtų darbuotojų nuostatų, t.y. psichologinio įgalinimo, pasitenkinimo darbu bei emocinio įsipareigojimo. Be to, psichologinis įgalinimas teigiamai įtakoja pasitenkinimą darbu, o pastarasis emocinį įsipareigojimą. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: įgalinimas; įsipareigojimas; Pasitenkinimas darbu; Aukščiausios klasės viešbučiai; Danija (Denmark); Empowerment; Commitment; Job satisfaction; Upscale; Hotels; Upscale hotels.

ENThe paper looks into employee empowerment from a comparative HRM perspective. A survey of customer-contact employees at upscale hotels in Denmark and Lithuania was conducted to compare and contrast the implementation of organisational empowerment in the two samples and to study the impact of organisational empowerment on work related attitudes (psychological empowerment, job satisfaction, and affective commitment). As hypothesised, significant differences between the Danish and Lithuanian samples were found in the levels of organisational empowerment and job satisfaction. The levels of organisational empowerment and job satisfaction were higher in Denmark, a country with lower power distance and uncertainty avoidance. No significant differences were found in the levels of psychological empowerment and affective commitment between the samples. Research findings showed a statistically significant positive relationship between organisational empowerment and all three measured altitudes in both samples. Besides psychological empowerment was found lo have a positive impact on job satisfaction, while the latter had impact on affective commitment. [From the publication]

ISSN:
1648-4460
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/22075
Updated:
2020-02-13 18:15:01
Metrics:
Views: 24    Downloads: 3
Export: