Savanoriška vaikų globa : edukacinės vertės aspektas

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Savanoriška vaikų globa: edukacinės vertės aspektas
Alternative Title:
Children's voluntary custody: educational value aspect
In the Journal:
Jaunųjų mokslininkų darbai. 2008, Nr. 4 (20), p. 151-157
Keywords:
LT
Socialinė pagalba. Globa / Social assistance. Care; Socialinis ugdymas / Social education; Ugdymas / Education; Vaikai / Children.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje analizuojamas vaikų savanoriškos globos organizavimo ir įgyvendinimo šeimoje edukacinės veiklos ir vertės aspektas, vaikų pozityvios ir negatyvios nuostatos į savanorišką globą. Remiantis tyrimo rezultatais, daromos išvados apie savanoriškos globos organizavimo, vaikų ir globėjų santykių daugiamatiškumą ir problemiškumą, kurį sąlygoja neatitikimas tarp vaikų lūkesčių ir realaus globėjų statuso bei su juo susijusių funkcijų realizavimo. Globėjų šeimoje patiriamos teigiamos emocijos skatina harmoningą vaiko raidą, praturtina bendravimą, pasaulio suvokimą, išugdo pasitikėjimą savimi ir kitais, puoselėja atsakomybę. Praradus vaikui reikšmingus emocinius ryšius su globėju, vaikas išgyvena netektį, sukeliančią psichosocialinės raidos sutrikimus, elgesio pokyčius. Todėl svarbu aktualizuoti vertybinį savanoriškos globos šeimoje kontekstą, reglamentuojantį globėjų ir globotinių humanišką, atsakingą, saugų ir perspektyvų tarpasmeninių santykių konstravimą. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Vaikai; Globėjai; Savanoriška globa; šeima; Edukacinė vertė; Children; Foster parents; Voluntary custody; Family; Educational value.

ENThe article analyzes children's voluntary custody organization and implementation in the family educational and value aspects, children's positive and negative attitudes to voluntary custody. Relying on research results conclusions about organizing children's voluntary custody and foster parents' relations multidimensionality and problematic which determine inadequate children's expectations and real foster parents' status and related function implementation are made. Positive emotions in foster parent families stimulate a child's harmonious evolution, enrich communication, understanding of the world, they acquire self-confidence, develop responsibility. When a child loses meaningful connections with the foster parents, he experiences loss, which evokes confusion in psycho-social evolution, behaviour changes. Therefore, it is important to actualize the context of valuable voluntary custody in a family, which regulates foster parents' and foster children's humane, responsible, safe and favourable interpersonal intercourse design. [From the publication]

ISSN:
1648-8776
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/18836
Updated:
2018-12-17 12:18:47
Metrics:
Views: 38    Downloads: 9
Export: