Apie formaliosios akademinės santraukos rašymo mokymo turinį

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Apie formaliosios akademinės santraukos rašymo mokymo turinį
Alternative Title:
On the teaching contents of writing a formal academic summary
In the Journal:
Acta paedagogica Vilnensia. 2007, t. 18, p. 151-157
Summary / Abstract:

LTPerskaityto teksto apibendrinimas yra sudėtinga protinė veikla, kuriai reikia kryptingo mokymo ir aiškiai suvokti formaliosios akademinės santraukos turinį ir struktūrą (organizaciją). Tinkamo formaliosios akademinės santraukos sąvokos supratimo trūksta tiek studentams, tiek dėstytojams. Straipsnyje siekiama a) pateikti ir apibūdinti dažniausiai pasitaikančius akademinių tekstų tipus; b) panagrinėti svarbiausius teksto informacijos prasminius lygius; c) bandyti nustatyti formaliosios akademinės santraukos struktūrą; d) parengti formaliosios akademinės santraukos mokymo metodinį ir psichologinį mechanizmą. Tikslams įgyvendinti taikyta metodinės, lingvistinės ir psichologinės literatūros analizė, daugiametis pedagoginis stebėjimas aukštojoje ne kalbų mokykloje, laboratoriniai bandymai. Nuroma, kad norint pagerinti santraukos rašymo mokymą, reikia aiškiai suvokti jos mokymo turinį, kurį straipsnyje bandyta nustatyti. Nurodoma, kad turinys turėtų būti lingvistinio ir psichologinio pobūdžio. Lingvistinė mokymo medžiaga yra pirminio teksto (originalo) ir studentų sukurtų santraukų tekstų struktūra, o psichologinė -ugdytini gebėjimai, reikalingi medžiagai atrinkti ir santraukai parašyti (brandusis skaitymas, informacijos, reikiamos įtraukti į santrauką, at(si)rinkimas, konspektavimas, perfrazavimas, apibendrinimas). Pagrindinės teksto idėjos ir temos (I lygio informacija) ir jas remiančios idėjos (II lygio informacija) yra būtinos formaliosios akademinės santraukos turinio dalys. Straipsnyje pateiktas pirminio teksto virtimo santrauka metodinis psichologinis mechanizmas. Išryškinta santraukos rašymo mokymo turinio praktinė vertė.

ENThe article is intended to render assistance to university lecturers in teaching their students to write a formal academic summary of their speciality texts. Summary writing is one of the requirements of the curriculum in higher schools. However, according to our findings only a small number of students can successfully cope with this task. As far as we know there does not exist a study on teaching contents for writing a formal academic summary. In the article an attempt has been made to determine the contents of teaching this kind of writing. It should include two components, those of linguistic and psychological nature. Attention is drawn to importance of teaching to become aware of the text structure. The component of the linguistic nature should take into account the structure of both the primary and the student-generated texts. The other linguistic means necessary to write a formal academic summary such as vocabulary and grammar have not been discussed in this article. It is emphasized that only the 1st and the 2nd level information of the primary text which constitute the core of the text information should be included in a formal academic summary. […] Lecturers' and students' awareness of the presented teaching contents should improve teaching to write a formal academic summary as well as to more precisely assess it to meet the requirements set forth in the examinations for higher schools. [From the publication]

ISSN:
1392-5016; 1648-665X
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/16224
Updated:
2018-12-17 12:01:22
Metrics:
Views: 21    Downloads: 5
Export: