Paauglių dvasinių vertybių internalizavimo pedagoginės problemos XXI amžiaus iššūkių kontekste

LDB
RinkinysMokslo publikacijos / Scientific publications
Publikacijos rūšisStraipsnis / Article
KalbaLietuvių kalba / Lithuanian
AntraštėPaauglių dvasinių vertybių internalizavimo pedagoginės problemos XXI amžiaus iššūkių kontekste
Kita antraštėProcess of internalizing spiritual values by adolescents wothin the context of challenges of the 21st century
AutoriaiMartišauskienė, Elvyda
LeidinyjeActa paedagogica Vilnensia . 2005, t. 14, p. 28-37
Reikšminiai žodžiai
LTPaaugliai; Dvasinės vertybės; Ugdymas
Santrauka / Anotacija

LTStraipsnyje aptariamos Europos ir Lietuvos XXI amžiaus švietimo strategijos bei svarbiausios ugdymo vertybės. Jų internalizavimą lemia veiksniai, nukreipti į dvasinės būties pamatus (tiesą ir laisvę), kurie skirtingai funkcionuoja esant totalitarinei ir demokratinei valdymo sistemai. Jie labiausiai įkūnija vertybes, susijusias su tarpasmeniniais santykiais (orumą, jautrumą, sąžiningumą). Pateikiami tyrimo, kaip dabartiniai paaugliai internalizuoja dvasines vertybes, duomenys. Ryškinamos susijusios su vertybių, atitinkančių XXI amžiaus švietimo iššūkius (patriotizmo, pilietiškumo, išmintingumo) ar svarbių dvasiniam tapsmui (tikėjimo, altruizmo, estetinių vertybių) internalizavimo pedagoginės problemos. [Iš leidinio]

ENThe system of education in Lithuania goes hand in hand with modern European tendencies and aims at defining the desirable values and skills alongside the key competences acquired in the processes of education. The greatest attention is given to learning and moral values that involve the individual’s relationships with the micro and macro environment (dignity, responsiveness, honesty, tolerance, national sensitivity, civic educational component). The present study has established that adolescents are able to internalize most successfully those spiritual values that are related to their interpersonal relationships (personal dignity, sensitivity, honesty). However, other important values that also make up a part of the educational content of school curriculum (national sensitivity, civic education component, wisdom, creativity) seem to be much more problematic in the processes of internalization of values in adolescents: though these values in particular are exclusively important for the processes of adolescents’ spiritual becoming, and these values have a complimentary character.

ISSN1392-5016, 1648-665X
Mokslo sritisEdukologija / Education
Susijusios publikacijos
Nuoroda į įrašą https://www.lituanistika.lt/content/1349
Atnaujinta2018-12-17 11:34:07
Metrika Peržiūros: 8    Atsisiuntimai: 1