LTPedagogai, ugdydami priešmokyklinio amžiaus vaikus, siekia sukurti sąlygas vaikams tyrinėti bei mokytis žaidžiant, skiria daug dėmesio vaiko mokėjimo mokytis gebėjimams, tokiems kaip noras ir poreikis mokytis, atsakomybė už savo mokymąsi, gebėjimas apmąstyti mokymosi procesą, rezultatus ir pan. Pedagogas siekia suteikti tokią aplinką, kurioje ugdomas pozityvumas, pasitikėjimas, džiaugsmas. Tačiau reikia ir nepamiršti, kad tokio amžiaus vaikai susiduria ir su įvairiais elgesio sunkumais, tokiais kaip pyktis, agresija, nemokėjimas išreikšti savo emocijų. Pedagogai turi suprasti ugdymo proceso kontroliavimo bei bendradarbiavimo su kitais specialistais svarbą vaiko ugdyme. Šiame darbe tyrimas fokusuojamas į mokytojų veikloje taikomus netinkamo elgesio keitimo būdus priešmokykliniame amžiuje. Tyrimas atskleidė, jog dažniausiai priešmokyklinio ugdymo mokytojai dažniausiai taiko netinkamo elgesio keitimo būdus: pastabas, numato aiškias taisykles, stiprina vaiko savivertę. Pedagogai motyvuoja vaikus, taikydami pagyrimus, paskatinimus bei apdovanojimų sistemas. Tyrimo rezultatai atskleidė, jog pedagogai atsižvelgia į esamą situaciją, veiksnius, kurie gali turėti reikšmės vaiko netinkamo elgesio raiškai. Raktiniai žodžiai: priešmokyklinis amžius, elgesio keitimo būdai, elgesys.
ENAnalysing and studying the scientific literature, it was noticed that there are still not enough studies that talk about ways for changing inappropriate behavior applied by teachers in preschool age. For this reason, preschool teachers face knowledge gaps and lack of experience when working with children, using inappropriate behavior change ways such as behavioral consequences or prohibition. Educators must understand the importance of controlling the educational process and cooperation with other specialists in the child's education. The object of the research is research object – Inappropriate behaviour changing in teachers ‘activities for pre-primary age. Research purpose- analyse the ways used by teachers to change inappropriate behaviour in pre-primary age. The methods of the research: 1. Critical analysis of scientific literature. 2. Written survey. 3. Statistical analysis of data The results of the research The analysis of scientific literature revealed that children with attention and activity difficulties face constant inattention, increased activity. It can be seen that children with behavioral difficulties are often irritable and rude. Children with emotional difficulties find it difficult to fit into a peer group, often feel worthless. After determining the main ways for changing children's inappropriate behavior, it can be said that educators use various ways, such as rules, and strengthen the child's self esteem. During the research, it can also be observed that pedagogues usually take into account the current situation, take care of the child's safety and individuality.