LTStraipsnyje išanalizuoti penkerių – šešerių metų vaikų valios ugdymo šeimoje ypatumai. Teoriniu aspektu išanalizuoti valios, kaip dorovės bruožo, ypatumai, tėvų psichopedagoginio bendravimo svarba valios ugdymui bei valios ugdymo būdai ir metodai. Ištirtas penkerių - šešerių metų vaikų valios ugdymas šeimoje. Tyrimas atskleidė, kad patys tėvai ne visada, tačiau dažnai atlieka užduotį iki galo. Daugelis respondentų nurodė, kad jie įtraukia savo penkerių – šešerių metų vaikus į namų ruošos darbų atlikimą ir prireikus paaiškina arba primena, ką vaikas turi padaryti. Daugiau nei pusė tiriamųjų nurodė, jog jų vaikai, nepasisekus atlikti užduoties supyksta, tačiau greitai pamiršta nesėkmę ir kurį laiką užduoties/darbo nebedaro, bet vėliau vėl prie jo grįžta ir bando darbą padaryti dar kartą. Pagrindiniai žodžiai: valios ugdymas, šeima, penkerių - šešerių metų vaikai.
ENResearch problem. Parents are often concerned about the will of their children, when their child start attending an educational establishment and when unable to complete the started work. So the question arises how parents should develop the will of five- to six-year-old child? Research aim – to find out the will education of five- to six-year-old children in the family. Research methods: analysis of scientific literature, written survey, quantitative data analysis. Key results and conclusions. Analysis of the results revealed that parents themselves are not always but often completes the task till the end. Many respondents indicated that they include their five- to six-year-olds kids to the performance of household chores and, if necessary, explain or recall what their child have to do. More than half of the subjects indicated that their kids gets angry when the task fails, but quickly forgets the failure but comes back to work again and tries to do till the end. Keywords: will education in the family, five- to six-year-old child.