LTLietuvoje ikimokyklinio ugdymo įstaiga yra traktuojama kaip lygiavertė šeimos partnerė. Todėl tiek pedagogai, tiek šeimos nariai yra atsakingi už vaikų vertybių ugdymą. Šiais laikais šeimose požiūris į vertybes keičiasi - materialiniai dalykai tampa svarbesni už dvasinius, todėl labai svarbu, kad ikimokyklinio amžiaus vaikų gyvenime būtų teisingai formuojamos vertybės. Todėl akcentuojama ikimokyklinio ugdymo pedagogų ir šeimos sąveika. Pedagogų siūlomos tėvams skaityti liaudies pasakos tampa geru vertybių ugdymo šaltiniu ir ikimokyklinio ugdymo įstaigoje, ir šeimoje. Ikimokyklinio amžiaus vaikams labiausiai tinka gyvulinės pasakos, nes jose suprantamai atskleidžiamos realios dorovinės vertybės - gėris, teisingumas, kilnumas, drąsa. Šiandien ugdymo procese skaitomos, inscenizuojamos, iliustruojamos liaudies pasakos yra vienas iš pagrindinių vaikų vertybių ugdymo šaltinių. Straipsniu buvo siekiama atskleisti vertybių ugdymą liaudies pasakomis teoriniu aspektu bei ištirti pedagogų požiūrį į formuojamas vertybes ikimokyklinio ugdymo įstaigoje ir šeimoje. Pagrindiniai žodžiai: ikimokyklinis amžius, vertybių ugdymas, realios dorovinės vertybės, liaudies pasakos.
ENIn Lithuania, an institution of preschool education is considered to be an equal partner of a family. Both teachers and family members are responsible for formation of children‘s values. Nowadays families face another attitude to values, when material things become more important than inward ones. That is why it is so important to form children‘s values at preschool age. Interaction of the family and preschool teachers is of great importance. Teachers suggest parents reading folk fairy tales, which become great development resource both at a preschool training centres and in the family. Fairy tales about animals are the most appropriate for children of preschool age, as this type of tales reveals such real moral values as kindness, fairness, generosity, courage the best. Nowadays we read, dramatize, illustrate fairy tales and use these activities as one of the most important sources of educating children‘s values. The aim of the article was to show the role of folk fairy tales in formation of values in theoretical aspect and to examine teachers‘ attitude to formation of values at preschool training centres and in families. Keywords: preschool age, formation of values, real moral values, folk fairy tales.