Lietuvos kariuomenės įvaizdžio formavimas socialinių tinklų pagalba: gyventojų nuomonės tyrimas

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Lietuvos kariuomenės įvaizdžio formavimas socialinių tinklų pagalba: gyventojų nuomonės tyrimas
Alternative Title:
Forming the image of the Lithuanian armed forces with the help of social networks: a survey of the opinion of the population
Keywords:
LT
Kariuomenė / Armed forces; Gyventojai / Population; Medijos / Media.
Summary / Abstract:

LTSocialiniai tinklai tokiai statutinei organizacijai, kaip Lietuvos kariuomenė, yra neatsiejamas visuomenės informavimo įrankis. Kad ši institucija pasiektų savo strateginius tikslus – jai svarbus visuomenės pritarimas ir palaikymas. Todėl labai svarbu, kad kariuomenės įvaizdis visuomenėje būtų kuo geresnis. Lietuvos kariuomenės įvaizdžio formavimas per socialinius tinklus atlieka svarbų vaidmenį, siekiant save reprezentuoti kaip patikimą instituciją, greitai reaguojančią į situacijas bei teikiančią pirminę informaciją. Kadangi socialiniai tinklai yra palanki vieta formuoti visuomenės nuomonę vienais ar kitais klausimais, Lietuvos kariuomenė socialines medijas naudoja kaip priemones plėtoti savo veiksmingą komunikaciją su tiksline auditorija, o per tai ir formuoti palankų savo įvaizdį. Glazauskas ir Šneideraitienė (2015) teigia, kad Lietuvos kariuomenės įvaizdis yra "ypatingai svarbus dėl susidariusios geopolitinės situacijos Rytų regione. Geras įvaizdis padeda įgyti visuomenės palankumą, o kartu su juo pritraukiami nauji tarnybai pasiruošę asmenys, užpildomos tuščios darbo vietos, leidžiančios efektyviau vykdyti paskirtas užduotis, kur viena iš jų – valstybės gynyba užpuolimo atveju" (p. 108). Siekiant gerinti Lietuvos kariuomenės įvaizdį socialinių tinklų pagalba, reikia žinoti, ką apie jį mano gyventojai – socialinių tinklų vartotojai.Tyrimo objektas: gyventojų nuomonė apie Lietuvos kariuomenės įvaizdį, formuojamą socialinių tinklų pagalba. Tyrimo problema: kaip gyventojai (socialinių tinklų naudotojai) vertina Lietuvos kariuomenės įvaizdį, formuojamą socialinių tinklų pagalba. Tyrimo tikslas: ištirti, ką gyventojai mano apie Lietuvos kariuomenės įvaizdį, formuojamą socialinių tinklų pagalba. Problemos sprendimas. Siekiant visuomenėje formuoti patrauklų išorinį Lietuvos kariuomenės įvaizdį, būtina žinoti, ką gyventojai (socialinių tinklų naudotojai) mano apie Lietuvos kariuomenės įvaizdį, formuojamą socialinių tinklų pagalba. Žinant šios suinteresuotų subjektų grupės nuomonę, galima efektyviau, pasitelkiant socialinius tinklus, taikyti komunikacijos priemones, orientuotas į įvairias tikslines gyventojų auditorijas. Tyrimo metodai: Lietuvos kariuomenės įvaizdžio tyrimui atlikti naudota anketinė apklausa (gyventojų kiekybinis tyrimas). Apklausos rezultatai analizuojami aprašomosios statistikos metodu. [Iš Įvado]

ENThe object of the research: the opinion of the population about the image of the Lithuanian Armed Forces formed with the help of social networks. Research problem: how do residents (users of social networks) evaluate the image of the Lithuanian Armed Forces formed with the help of social networks. The aim of the research: to investigate what the population thinks about the image of the Lithuanian Armed Forces with the help of social networks. Research methods: a questionnaire survey (quantitative population survey) was used to conduct the research of the image of the Lithuanian Armed Forces. The results of the survey are analyzed by the method of descriptive statistics. Results of the research: The questionnaire survey of the population showed that many of them positively assess the image of the Lithuanian Armed Forces. Elements such as positive emotions, visual expression, virtual environment, attitudes, and behaviors were rated well enough by the population, but elements such as communication and employees were rated less well. The fact that a part of the population is not satisfied with the way in which the Lithuanian Armed Forces communicate with its followers in its social networks shows the lack of effective communication. Keywords: image, Lithuanian Armed Forces, social networks, population. [From the publication]

DOI:
10.7220/2538-6778.2021.24
ISSN:
1822-6736; 2538-6778
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/103135
Updated:
2023-08-15 11:58:44
Metrics:
Views: 39    Downloads: 17
Export: