Taikomosios fizinės veiklos poveikis nežymiai protiškai atsilikusių paauglių savęs vertinimui ir fizinės kompetencijos suvokimui : disertacija

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Taikomosios fizinės veiklos poveikis nežymiai protiškai atsilikusių paauglių savęs vertinimui ir fizinės kompetencijos suvokimui: disertacija
Alternative Title:
The Effect of applied physical activity on self-assessment of slightly mentally retarded teenagers and perception of their physical competence
Publication Data:
Kaunas, 2002.
Pages:
108 lap
Notes:
Dr. disert. (soc. m.) - Lietuvos kūno kultūros akademija, 2002. Bibliografija.
Summary / Abstract:

LTGerinant sutrikusio intelekto vaikų ir paauglių gyvenimo kokybę bei jų socialinę integraciją, ypač didelis dėmesys yra skiriamas taikomajai fizinei veiklai (TFV), galinčiai maksimaliai padidinti jų savarankiškumo potencialą bei teigiamą savęs vertinimą. Tai paskatinimo imtis šio tyrimo, kurio tikslas – nustatyti TFV poveikį nežymiai protiškai atsilikusių paauglių savęs vertinimui ir fizinės kompetencijos suvokimui. Tyrimo metodai: mokslinės literatūros analizė, anketinė apklausa, testavimas, pedagoginis eksperimentas, matematinė statistika. Tyrimo metu nustatyta nežymiai protiškai atsilikusių paauglių savęs vertinimo priklausomybė nuo ugdymo aplinkos: paaugliai, besimokantys bendrojo lavinimo mokyklose, vertina save blogiau nei jų bendraamžiai, besimokantys specialioje mokykloje. Eksperimentas pavirtino darytą prielaidą apie teigiamą TFV poveikį. Tyrimo duomenimis, nežymiai protiškai atsilikusių paauglių savęs vertinimas pagal visus jo parametrus ženkliai pagerėjo. Taip pat pagerėjo ir suvokiamos fizinės kompetencijos vertinimas, kuris statistiškai nesiskyrė nuo tyrėjo vertinimo, t.y. po eksperimento jų suvokiama fizinė kompetencija priartėjo prie realios. Be to, pastebėta tendencija, kad gerėjant suvokiamai fizinei kompetencijai, gerėja ir nežymiai protiškai atsilikusių paauglių savęs vertinimas. [Iš leidinio]

ENAt the beginning of the 20th century mentally retarded people were treated as a burden of society, patients of medical institutions, customers of social care and objects of care and charity. 50 years ago different systems were created in the countries of Western Europe, which supported the rights of the disabled, including those of mentally retarded persons. In improving the quality of life and social integration of such children and teenagers recently great attention has been devoted to an applied physical activity that can increase the potential of their independence and their positive self-assessment to the maximum. Investigations into slightly mentally retarded children and teenagers are relevant. This encouraged the present author to undertake this investigation. Having defined the subject of the investigation, a real and perceived physical competence and a physical capacity as indicators of physical competence were chosen as its variables. The aim of the investigation was to determine the effect of an applied physical activity on self-assessment and perception of physical competence of slightly retarded children. The scientific innovation of the investigation is that it revealed a functional (causal) relation between the applied physical activity and the physical competence perceived by the slightly retarded children, which has an effect on their self-assessment, and its practical significance is defined by the fact that measures of pedagogical effect applied in the investigation can be used in developing slightly mentally retarded teenagers stimulating processes of their socialisation and improving their quality of life.

Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/10290
Updated:
2017-02-14 14:42:44
Metrics:
Views: 4
Export: