Mokytojų darbo užmokesčio dydį lemiančių veiksnių poveikio vertinimas: Radviliškio rajono atvejis

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Mokytojų darbo užmokesčio dydį lemiančių veiksnių poveikio vertinimas: Radviliškio rajono atvejis
Alternative Title:
Assessment of the impact of factors determining the teachers’ salary: the case of Radviliškis district
In the Journal:
Socialiniai tyrimai [Social Research]. 2021, t. 44, Nr. 2, p. 110-128
Keywords:
LT
Radviliškis; Lietuva (Lithuania); Darbo apmokėjimas / Remuneration of work; Pedagogai / Pedagogues; Mokykla / School.
Summary / Abstract:

LTŠiuo straipsniu siekiama įvertinti mokytojų darbo užmokestį lemiančius veiksnius, įvedus etatinio apmokėjimo sistemą. Naujausia mokytojų apmokėjimo sistemos reforma Lietuvoje pradėta 2018 m., todėl straipsnyje analizuojama problema yra palyginti nauja, tai sąlygoja mokslinių tyrimų trūkumą, kadangi išskyrus kai kuriuos statistinius duomenis, analitikų įžvalgas ir prognozes, mokslinis šios tematikos ištyrimas nėra pakankamas. Šiame tyrime taikomas regresinis tarpgrupinės imties duomenų modelis, siekiant įvertinti etatinį mokytojų darbo užmokestį lemiančius veiksnius. Tyrimo rezultatai rodo, kad, įvedus etatinę mokytojų darbo užmokesčio mokėjimo sistemą, Radviliškio rajono mokytojų atlyginimai nedidėjo. Tai nulėmė etato dydžio mažėjimas, įvedus etatinę mokytojų darbo užmokesčio apmokėjimo sistemą. [Iš leidinio]

ENBased on the results of the theoretical analysis, problems such as the aging population of teachers, the lack of attractiveness of the teaching profession and the shortage of teachers in certain subjects have been identified in the education system, as well as in some geographical areas. The recent reform of the teacher’s payment system in Lithuania was started in 2018, so the problem analysed in the article is relatively new, which leads to a lack of research, as apart from some statistics, analysts’ insights and forecasts, scientific research on this topic is insufficient. In this study, an independently pooled cross-sections model is used to assess the factors of teachers ’salaries. The results of the research show that after the introduction of the full- time payment system, the salaries of teachers in Radviliškis district did not increase. This was due to the reduction in the size of the workload following the introduction of the full- time payment system. [From the publication]

DOI:
10.15388/Soctyr.44.2.7
ISSN:
1392-3110; 2351-6712
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/96970
Updated:
2022-09-08 20:13:45
Metrics:
Views: 27    Downloads: 9
Export: