Naujoji (Z) karta - prarastoji ar dar neatrastoji? Naujosios (Z) kartos vaiko mokymosi procesų esminių aspektų identifikavimas

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knyga / Book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Naujoji (Z) karta - prarastoji ar dar neatrastoji? Naujosios (Z) kartos vaiko mokymosi procesų esminių aspektų identifikavimas
Alternative Title:
New (Z) generation - lost or undiscovered yet? Identification of essential aspects of new (Z) generations child’s learning processes
Publication Data:
Vilnius : Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centras, 2015.
Pages:
119 p
Notes:
Bibliografija.
Contents:
Įvadas — 1. Naujosios (Z) kartos charakteristika ir jos didaktinių principų įžvalga — 2. Naujosios (Z) kartos paauglių psichologiniai mokymosi pasiekimų veiksniai — 3. Naujosios (Z) kartos mokinių mokymasis R. Feuersteino teorijos požiūriu — 4. Naujosios (Z) kartos mokinių tarpasmeninės komunikacijos gebėjimų turinio ir struktūros pagrindimas — 5. Naujosios (Z) kartos teksto suvokimo mokymo ir mokymosi strategijos — Išvados — Summary.
Keywords:
LT
Paaugliai / Adolescents; Pedagogika / Pedagogy.
Summary / Abstract:

LTTyrimo objektas – naujoji (Z) karta didaktiniu požiūriu reikšmingais pedagoginiais ir psichologiniais aspektais. Tyrimo tikslas – parengti naujosios (Z) kartos vaiko mokymo( si) procesų esminių aspektų identifikavimo aprašą, atliepiant žemiau nurodytus uždavinius. Tyrimo uždaviniai: 1. Išryškinti naujosios (Z) kartos mokinių esminius pedagoginius, psichologinius bruožus. 2. Aptarti naujosios (Z) kartos mokymo( si) didaktinius principus. 3. Apibūdinti naujosios (Z) kartos paauglių mokymosi pasiekimų veiksnius. 4. Išanalizuoti naujosios (Z) kartos mokinių mokymo( si) ypatumus R. Feuersteino teorijos požiūriu. 5. Atskleisti naujosios (Z) kartos mokinių tarpasmeninės komunikacijos gebėjimus. 6. Aptarti Naujosios (Z) kartos mokinių teksto suvokimo mokymo ir mokymosi strategijas. Tyrimo metodai. Mokslo studijos tikslui įgyvendinti naudota mokslinės literatūros ir dokumentų analizė, kiekybiniai ir kokybiniai empiriniai tyrimai, modeliavimas. Studijos teorinis naujumas ir praktinis reikšmingumas. Pirmą kartą pateikiama gana išsami naujosios (Z) kartos mokinių pedagoginė, psichologinė charakteristika, kuri sudaro prielaidas į didaktinį procesą pažvelgti nauju, pedagoginės komunikacijos, aspektu, atskleisti naujosios kartos mokinių teksto suvokimo mokymo ir mokymosi strategijas. Praktiniu požiūriu ši mokslo studija reikšminga edukologams, nes gali būti panaudota modeliuojant ir įgyvendinant didaktines sistemas, skirtas naujajai (Z) kartai. Studijos esminė metodologinė prieiga – holistinis (didaktinės teorijos ir praktikos jungties) požiūris į naująją (Z) kartą pedagoginės psichologijos kontekste.Reikšminiai žodžiai: Z karta; Paaugliai; Mokymo procesas; Didaktika; Pedagoginė psichologija; Z generation; Teenagers; Learning processes; Didactic; Pedagogical psychology.

ENThe research object becomes evident from this content field: the New generation in pedagogical and psychological aspects relevant in didactic approach. The research aim is to design out a specification on identifying the principal characteristics of the learning processes of the new generation (Z) to meet the objectives (defined) below. The research objectives: 1. to highlight essential pedagogical, psychological features of the New (Z) generation’s pupils; 2. to discuss didactic principles of the New (Z) generation teaching / learning; 3. to define factors of the New (Z) generation teenagers’ learning outcomes; 4. to analyze learning peculiarities of the new generation (Z) from the point of view of R. Feuerstein’s theory; 5. to disclose skills of interpersonal communication of the new (Z) generation pupils; 6. to discuss strategies for teaching and learning of the new (Z) generation pupils to understand a text. Research methods. In order to implement the aim of the scientific study the analysis of scientific literature and documents, quantitative and qualitative empirical research, and modelling were applied. Theoretical novelty and practical significance of the study. For the first time rather comprehensive pedagogical, psychological characteristic of the New (Z) generation pupils, which creates premises to treat didactic process in the new aspect of pedagogical communication as well as to disclose teaching and learning strategies for the New (Z) generation pupils to understand a text, is presented. In practical approach the scientific study is relevant for educologists as it can be used in modelling and implementing didactic systems aimed for the New generation. The essential methodological approach of the study – is the holistic approach (the link of didactic theory and practice) to the New (Z) generation in the context of pedagogical psychology. [From the publication]

ISBN:
9789955613916
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/94935
Updated:
2022-05-20 14:56:56
Metrics:
Views: 156    Downloads: 48
Export: