Skaitmeninė karta keičia mokytojų ugdymo metodus. Integruotas kūrybinis projektas "Laiškas Donelaičiui"

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knygos dalis / Part of the book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Skaitmeninė karta keičia mokytojų ugdymo metodus. Integruotas kūrybinis projektas "Laiškas Donelaičiui"
Keywords:
LT
Donelaitis; Kristijonas Donelaitis; Kristijonas Donelaitis; Fotografija / Photography; Epistoliarinė literatūra / Epistolary literature; Mokytojų ugdymas / Teacher education; Poezija / Poetry; Ugdymas / Education.
Summary / Abstract:

LTMokykla yra ta vieta, kuriai iššūkių niekada netrūksta. Nepriklausomoje Lietuvoje netrukus turėtų būti patvirtinta jau trečioji geros mokyklos samprata, pavadinta "Geros mokyklos koncepcija". Šios koncepcijos rengėjai kalba apie judrų, sudėtingą ir kaitų pasaulį, kuriame svarbu gebėti adaptuotis, būti atviram, komunikabiliam, čia pat pabrėžia, kad ypač svarbus asmenybės vertybinių orientacijų ugdymas. Minėto dokumento rengėjai aptaria ir geros mokyklos bruožus. Vienas iš jų - ugdymasis (mokymasis) turi būti dialogiškas ir tyrinėjantis. Šiame straipsnyje aptariama, kaip taikant tarpdalykinę dailės ir lietuvių kalbos ir literatūros integraciją galima siekti dialogiško ir tyrinėjančio ugdymosi (mokymosi). Todėl straipsnyje pristatomas rengtas integruotas kūrybinis projektas "Laiškas Donelaičiui", kurio pagrindinis tikslas - padėti žodžiu ir vaizdu perskaityti senosios Lietuvos literatūros klasiko K. Donelaičio didaktinę poemą "Metai". Aptariamas mokytojų, kaip pagrindinių ugdymo procesų veikėjų, bandymas taikyti netradicinius metodus atsižvelgiant į šių dienų vizualinio poveikio reikšmingumą, Z kartos skaitymo ypatumus ir polinkį visur ir visada naudotis technologijomis, pristatomi minėto projekto rezultatai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Dailės ir lietuvių kalbos ir literatūros integracija; Donelaitis; Fotografija; Geros mokyklos koncepcija; K. Donelaičio „Metai“; Kristijonas Donelaitis; Laiškas; Literatūra; Mokykla; Poema „Metai“; Projektas; Projektas „Laiškas Donelaičiui“; Skaitymas; Ugdymas; Z karta; Concept of a Good School; Donelaitis; Education; Generation Z; Integration of art and Lithuanian language and literature; K. Donelaitis "Year"; Kristijonas Donelaitis; Letter; Lithuanian literature; Photography; Poem „Metai“ (Seasons); Project; Project „Letter to Donelaitis“; Reading; School; Z generation.

ENSchool has never been lacking in challenges. Very soon independent Lithuania is expected to confirm the third concept of a good school called "Concept of a Good School". The supporters of this concept speak about the mobile, complicated and increasingly volatile world, in which it is very important to have a good grip on any situation, be open-minded and communicative. It is also highlighted that educating the values of a personality is a matter of the utmost importance. Moreover, the supporters of this document also discuss the main points of a good school. The creators of this document also discuss the main points of a good school. One of them is that self-educating (learning) must be dialogic and investigating. In this article it is also discussed how to achieve dialogic and investigating learning (self-studying), integrating such subjects as Art and the Lithuanian Language and Literature in order to make selfstudying more effective. For this purpose, the integrated project "Letter to Donelaitis", which aims at helping students read the didactic poem "Metai", written by the great classic of Lithuanian literature K. Donelaitis, is presented in the article as well. It introduces an actual approach, that is discussed by the teachers, who are considered to have the leading role in an educational process, to apply non-traditional learning methods. These were created taking into consideration the importance of visual impact, reading peculiarities of Generation Z and their technology-based lifestyle, therefore the results of the aforementioned project are presented in the article. [From the publication]

ISSN:
2424-4597
Related Publications:
Naujoji (Z) karta - prarastoji ar dar neatrastoji? Naujosios (Z) kartos vaiko mokymosi procesų esminių aspektų identifikavimas / Vilija Targamadzė, Sigita Girdzijauskienė, Aida Šimelionienė, Palmira Pečiuliauskienė, Zita Nauckūnaitė. Vilnius : Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centras, 2015. 119 p.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/83151
Updated:
2020-10-21 22:05:41
Metrics:
Views: 39
Export: