Gamtos ir vaiko bendrystė: psichologiniai aspektai

Collection:
Sklaidos publikacijos / Dissemination publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Gamtos ir vaiko bendrystė: psichologiniai aspektai
Alternative Title:
Communion between nature and child: psychological aspects
In the Journal:
Gamtamokslinis ugdymas bendrojo lavinimo mokykloje [Natural Science Education in a Comprehensive School]. 2015, 21, p. 80-83
Summary / Abstract:

LTPrivati įstaiga „Jorė“ įsikūrusi Vilniaus miesto Fabijoniškių nuosavų namų kvartale. Gamtinė aplinka įvairi: prie įėjimo vartų ošia berželiai, kaštonai, po langais gėlynas – alpinariumas, žaidimo aikštelės įkurdintos jaunų vaismedžių sode, pievelė stebina augalų įvairove (čiobreliai, raktažolės, šlamutis, baltoji nuotrelė ir kt.), atokiau žalioji zona (pušų juosta) skiria įstaigą nuo gatvės triukšmo. Gamtinė aplinka inspiruoja vaiką pažinti gamtą, tyrinėti, kaskart naujai atrasti jos slėpinius: atbundančią pavasarį gamtą, sugrįžtančius paukščius, pirmasias pražydusias gėles, medžių pumpurus. Įvairiu metų laiku stebėdamas ir tyrinėdamas, aktyviai veikdamas gamtoje, vaikas įgyja pirmasias žinias apie gamtoje vykstančius dėsningumus. Tik vaiko ir gamtos bendrystėje susiformuoja pilnas gamtos pasaulio pažinimas. [Iš straipsnio, p. 82]Reikšminiai žodžiai: Knowledge about nature; Communion between human being and nature; Changes of individual.

ENIntentionally acquired knowledge and perception, experience and actions taken to understand the phenomena and processes of nature and its laws help the child to understand the most important changes of the world as well as the harmony of the human being and nature itself. Education in the ecology and preservation of the environment depends on the common actions, goals and values of the community the child lives in. Preschooler’s involvement into life of nature influences his/her individual changes, shapes world view, settles the way of thinking and shows the path of true life. [From the publication]

ISSN:
2335-8408
Related Publications:
Projektinis gamtamokslinis ugdymas priešmokyklinėje grupėje / Gitana Petrauskienė, Ramunė Vėželytė. Gamtamokslinis ugdymas bendrojo lavinimo mokykloje. 2018, 24, p. 51-55.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/93130
Updated:
2022-01-08 19:49:24
Metrics:
Views: 37    Downloads: 9
Export: