Projektinis gamtamokslinis ugdymas priešmokyklinėje grupėje

Collection:
Sklaidos publikacijos / Dissemination publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Projektinis gamtamokslinis ugdymas priešmokyklinėje grupėje
Alternative Title:
Project-based natural sciences education in a preschool children’s group
In the Journal:
Gamtamokslinis ugdymas bendrojo lavinimo mokykloje [Natural Science Education in a Comprehensive School]. 2018, 24, p. 51-55
Keywords:
LT
Vaikai / Children.
Summary / Abstract:

LTVykdant gamtamokslinio ugdymo projektą svarbus vaidmuo tenka pedagogui: a) aiškiai suformuoti užduotis, jas paskelbti (vaikams, tėvams – informacinėje lentoje, grupės Facebook paskyra); b) sužadinti vaikų poreikį arba pasirengimą ieškoti, tyrinėti, atrasti (rinkti duomenis įvairiuose šaltiniuose, apdoroti ir pateikti atsakymus); c) stiprinti kalbinius (aiškiai, tiksliai įvardinti ką atrado, ištyrė, išmoko) ir viešojo kalbėjimo gebėjimus; d) suteikti laisvės (aktyviai ieškoti, tyrinėti, kurti), saugumo (aiškiai išsakyti taisykles, jų laikytis), kūrybiškumo (numatyti įvairias užduočių atlikimo alternatyvas), įvairovės (veiklos, priemonių naudojimo) ir savarankiškumo veikiant; e) svarbiausia kurti tinkamą atmosferą (pažinti ir palaikyti pagarbius santykius su visais grupės vaikais, skatinti pageidaujamą elgesį, pripažinti, padrąsinti ir teikti grįžtamąjį ryšį) (Vėželytė, 2017). Gamtamokslinio ugdymo projekto realizavimas skatina ne tik kryptingą vaiko veikseną, t. y. pažinti, tausoti gamtą, dalyvauti išvykose, ekskursijose, talkose, bet ir tikslingą bendradarbiavimą su šeima, mokslininkais, gamtos žinovais, mokytojais, konsultantais. Bendrystė su šeima padeda planuoti ne tik ugdymo(si) procesą, bet ir stiprina vaiko ir jo šeimos narių tarpusavio ryšius, žadina atsakomybę, pasitikėjimą, kūrybos polėkį atliekant bendras projekto užduotis. [Iš straipsnio, p. 51-52]Reikšminiai žodžiai: Natural science education; Learning through play; Practical activities.

ENThe aim of today’s natural science education is literacy development from the early years. The project-based natural science education happens in a deliberately prepared natural environment: children may work in groups, institutions, or outside institutions. The activities aim at preschool children’s personality growth as well as gaining needed competencies and progress. The realization of the project-based natural sciences’ method distinguishes preschool children’s individual and teamwork skills. It is also a very useful tool for developing pupils’ consciousness, activeness, creativity, and responsibility. Moreover, the preservation of animate and inanimate nature along with the rational use of resources is identified. The project-based natural science education is closely related to the integration of innovative information technologies. Preschool children are encouraged to take part in various interactive games and activities. In this way the children’s thinking skills are developed. Also, the integration of information technologies motivates children to engage in concrete patronizing, nature-friendly, and environment-friendly activities. [From the publication]

ISSN:
2335-8408
Related Publications:
Gamtos ir vaiko bendrystė: psichologiniai aspektai / Ramunė Vėželytė. Gamtamokslinis ugdymas bendrojo lavinimo mokykloje. 2015, 21, p. 80-83.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/93187
Updated:
2022-01-12 15:06:57
Metrics:
Views: 29    Downloads: 6
Export: