Ugdymo profilio įtaka vyresniųjų paauglių religinei pasaulėžiūrai.

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Ugdymo profilio įtaka vyresniųjų paauglių religinei pasaulėžiūrai
Alternative Title:
Impact of Education Subject Stream on Religious World-View among Senior Teenagers
In the Journal:
Pedagogika. 2002, 58, p. 24-28
Keywords:
LT
Ugdymo profilis; Paaugliai; Vyresnieji paaugliai; Religinė pasaulėžiūra; Požiūris į gyvenimą.
Summary / Abstract:

LTPasaulėžiūra yra pamatinė žmogaus dvasinio tapsmo ašis. Ją įprasmina religinė pasaulėžiūra, įgalinanti sąsajas su visa Būtimi. Tiriant vyresniųjų paauglių religinę pasaulėžiūrą, paaiškėjo, kad jos formavimuisi daro poveikį mokyklos ugdymo profilis. Daugiausia religinė pasaulėžiūra būdinga katechetinio, mažiau - humanitarinio, o mažiausiai – dailės bei realinio profilio mokyklų paaugliams. Pirminė duomenų analizė atskleidė, kad, nors ugdymo profilio įtaka asmenybės tapsmui minimali, religinės pasaulėžiūros sklaidą gali stabdyti vienpusiškas asmenybės ugdymas profiliuotose mokyklose. [Iš leidinio]

ENWold-view is the underlying essence of human spiritual becoming. It is gains sense with the help of religious world-view that enables relationships with the entire Subsistence. When studying the religious world-view of senior teenagers it became apparent that the subject stream of a school impacts on its development. The religious world-view is mostly characteristic to teenagers of schools with catechetic and humanitarian subject streams, and the least—to fine arts and natural sciences subject streams. The primary data analysis provides that although educational subject stream has little impact on personality becoming, one-sided personality development in schools with subject streams can bring religious world-view dissemination to a standstill.

ISSN:
1392-0340; 2029-0551
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/8764
Updated:
2018-12-20 22:55:25
Metrics:
Views: 35
Export: