Measurement possibilities of the value created through corporate social responsibility

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Measurement possibilities of the value created through corporate social responsibility
Alternative Title:
Įmonių socialinės atsakomybės pagrindu kuriamos vertės išmatavimo galimybės
In the Journal:
Transformations in business & economics. 2016, vol. 15, no. 3 (39), p. 53-75
Summary / Abstract:

LTĮmonių socialinė atsakomybė (ĮSA) gali kurti vertę tiek pačiai įmonei, tiek ir suinteresuotoms šalis. Pagrindinės diskusijos vyksta dėl kuriamos vertės pobūdžio ir dydžio bei to, kaip jį kuo objektyviau išmatuoti. Šiuo darbu siekiama išgryninti visas sritis, kuriose ĮSA pagrindu gali būti kuriama vertė, bei atskleist1 rodiklius, tinkamus šiai sukurtai vertei matuoti. Atlikus teorinę analizę, sudarytas sąrašas sričių, kuriose ĮSA gali padėti kurti vertę. Atrinkti ir susisteminti įvairių autorių siūlomi ĮSA pagrindu sukurtos vertės matavimo rodikliai. Darbe pasitelktas koncepcinis vertės kūrimo ĮSA pagrindu modelis (Jonikas, 2012), o sukurtos vertės matavimo rodikliai pateikti vadovaujantis QGM (Basili et ai., 1994) metodu. Išgrynintos vertės kūrimo sritys ir matavimo rodikliai buvo patikrinti atlikus 14 ekspertų anketinę apklausą bei giluminius interviu su keturiais ekspertais. Iš viso patikrintos 36 sritys, kuriose ĮSA pagrindu galėtą būti kuriama vertė: 27 iš jų buvo pilnai patvirtintos, o likusios 9 - tik iš dalies. Ekspertų apklausa atskleidė, jog iš 52 teoriškai galimų rodiklių ir sukurtos vertės matavimo būdų tik 31 pilnai patvirtintas kaip tinkamas praktiniam taikymui, o 21 patvirtintas tik iš dalies. Atkreiptinas dėmesys į tai, jog nors tai ir nėra tobuli rodikliai, geresnių atrasti sudėtinga, todėl šiuos rekomenduojama naudoti šalia pasitelkus kitus, juos papildančius rodiklius. Tyrimas suteikia pagrindą plėtoti ir detalizuoti konkrečias formules, skirtas apskaičiuoti ĮSA pagrindu sukurtą vertę tiek atskiroje įmonėje, tiek ir visoje VKG. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Socialinė įmonių atsakomybė; Vertės kūrimas; Vertės kūrimo grandinė; Vertės matavimas; Įmonių socialinė atsakomybė; Corporate social responsibility; Value creation; Value creation chain; Value measurement.

ENThe paper aims at summarizing and verifying all possible areas of value creation through corporate social responsibility (CSR) in value creation chain (VCC) and defining suitable metrics to measure the created value. The list of possible areas of value creation through CSR and appropriate metrics were developed on the basis of theoretical research, and verified by the expert survey: 36 theoretically possible areas of value creation were tested, of which 27 were fully confirmed and 9 — only partly confirmed; in addition 52 metrics were tested and 31 were fully confirmed, while the remaining 21 require improvements or have to be used in combination with additional metrics. The paper gives ; solid foundation for developing value calculation formulas which might be adopted both in a single company, as well as in the whole VCC. Having such formulas would allow measuring the value created through CSR in the whole VCC. [From the publication]

ISSN:
1648-4460
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/82377
Updated:
2020-11-13 22:19:16
Metrics:
Views: 14    Downloads: 1
Export: