Gimtosios kalbos ugdymo didaktika: integruoto mokymo galimybės

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Gimtosios kalbos ugdymo didaktika: integruoto mokymo galimybės
Alternative Title:
Didactic tools for mother tongue training: an integrated training potential
In the Journal:
Pedagogika. 2004, 70, p. 181-186
Keywords:
LT
Dalyko didaktika; Mokymo principai; Didaktinės nuostatos; Integracija; Mokymo modeliai.
Summary / Abstract:

LTRengiant mokytojus labai svarbios dalyko pedagoginės žinios, kurios esti dalyko didaktikos objektas. Tačiau ne mažiau svarbu ir pasaulėžiūros, kultūros ir socialinių dalykų išmanymas. Taigi neišvengiamai išsiplečia tiek dalyko didaktikos (aukštojoje mokykloje), tiek gimtosios kalbos (vidurinėje mokykloje) apimtis. Tai lemia naujų mokymo(si) būdų, didaktinių nuostatų, mokymo principų atsiradimą. Dalyko didaktikos turinys priklauso ne nuo mokomojo dalyko (pvz., lietuvių kalbos akademinio turinio), bet nuo didaktinių nuostatų, mokymo(si) strategijų prioriteto nustatymo ir įgyvendinimo. Viena svarbiausių lietuvių kalbos, kaip mokomojo dalyko vidurinėje mokykloje, nuostatų – integracinė. Todėl kalbos ugdymo didaktika, kaip viena svarbiausių disciplinų rengiant mokytojus, turėtų pateikti studentams integruoto kalbos mokymo modelį. Siekiant išvengti dalykų perkrovos bei formuoti įvairiapusius gebėjimus ir vidurinėje, ir aukštojoje mokykloje siektina mokomuosius dalykus integruoti pagal galimybes. Integruoti galima tuos ugdymo dalykus, kurie turi universalumo ypatybių. Kadangi tokia yra kalba, kalbos ir literatūros, kalbos ir kitų dalykų integracija mokymo(si) procese skatintina. Būtina studentus supažindinti su įvairiais galimais integravimo modeliais, mokyti pasirinkti tinkamus, sudaryti galimybes juos išbandyti praktiškai.

ENEducation scientists emphasise that didactic objectives of university and study programmes should be targeted not only at provision of fundamental and applied knowledge but also at teaching of methods of activity and problem-solving (including non-structural problems). Professional competences of a teacher are based on his subject-specific and didactic competences. The most common categories of competences considered to be of great importance to the teacher, as discussed in educational literature, could be divided into four main groups: subject-specific competences, subject-specific didactic competences, pedagogical and psychological competences, and understanding of outlook, culture and social phenomena. Without doubt, pedagogical subject-specific knowledge is very important in the process of training teachers. This determines the origin of new training methods, didactic provisions and training principles. Integration is one of the most important provisions in relation to the Lithuanian language as a school subject. This article attempts to analyse the concept of integration, as it is understood in literary sources, as well as to define the concept of integration in relation to Lithuanian language training and to present the possible models of integrating the Lithuanian language and literature. The article makes a hypothesis that integration of related school subjects contributes to development of wider skills, to formation of the comprehensive view of the world and prevents overloading with too many subjects. [From the publication]

ISSN:
1392-0340; 2029-0551
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/8045
Updated:
2018-12-20 23:01:12
Metrics:
Views: 62    Downloads: 3
Export: