Studentų darbų mokslinio stiliaus trūkumai

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Studentų darbų mokslinio stiliaus trūkumai
Alternative Title:
Drawbacks of the academic style in students’ works
In the Journal:
Informacijos mokslai. 2018, t. 81, p. 92-105
Summary / Abstract:

LTMokslinis stilius turi gana aiškiai apibrėžtus reikalavimus, kylančius dėl stiliaus ypatybių. Aukštųjų mokyklų studentai moksliniu stiliumi rašo kursinius ir baigiamuosius darbus. Šio straipsnio tikslas – išanalizuoti surinktus studentų darbų mokslinio stiliaus trūkumų pavyzdžius, parodyti, kodėl sakiniai yra ydingi, pasiūlyti taisymo variantų. Skaitant kursinius ir baigiamuosius darbus, pastebima, kad studentai nesilaiko pagrindinių mokslinio stiliaus reikalavimų: aiškumo, tikslumo, glaustumo ir logiškumo. Jie vartoja dviprasmybes keliančią leksiką; sudarydami sintaksines konstrukcijas, painioja priežasties ir pasekmės ryšius; tuščiažodžiauja; sakinį pradeda viena mintimi, o baigia kita ir pan. Darbuose randama paliktų kalbos ir spausdinimo klaidų. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Funkcinis stilius; Mokslinis stilius; Stiliaus trūkumai; Stiliaus ypatybės; Academic style; Functional style; Style drawbacks; Style features.

ENThe academic writing style tends to have quite clearly described requirements. University students use academic writing when doing course papers and theses. The goal of this article is to analyze the drawbacks of the academic style in examples of students’ works, identify the ways in which they are inappropriate and to suggest options for correcting the drawbacks. When reading the course papers and final theses, one can notice that students do not follow the foundational requirements of academic writing – such as clarity, accuracy, conciseness and the logical approach. Instead, they tend to use lexical ambiguity when forming syntax constructions, confuse the coherent reason-consequence relationship, tend to extensively use language that is not very informative or start a sentence focused on one idea and complete it by empasizing a different one. Language mistakes and typographical errors are also noticeable. [From the publication]

DOI:
10.15388/Im.2018.0.11942
ISSN:
1392-0561
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/75027
Updated:
2020-07-28 20:31:08
Metrics:
Views: 21    Downloads: 6
Export: