Rizikos valdymas sveikatos priežiūros organizacijose: sisteminė teorinė-praktinė apžvalga

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knyga / Book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Rizikos valdymas sveikatos priežiūros organizacijose: sisteminė teorinė-praktinė apžvalga
Edition:
2-asis pataisytas ir papildytas leidimas.
Publication Data:
Klaipėda : S. Jokužio leidykla-spaustuvė, 2016.
Pages:
287 p
Notes:
Bibliografija.
Contents:
Pratarmė — Monografijoje naudojami trumpiniai — Trumpas monografijoje naudojamo pagrindinių sąvokų ir terminų sąvadas — Įvadas — 1. Sveikatos priežiūra ir rizika: XXI amžiaus pradžia: Problemos. Tendencijos. Veiklos kryptys — 2. Bendrieji rizikos valdymo aspektai: Rizikos ir rizikos valdymo sąvokos. Rizikos valdymo tikslas ir uždaviniai. Rizikos šaltiniai. Rizikos valdymo sritys. Rizikos valdymo algoritmas. Medikų, kitų organizacijos narių ir pacientų tarpusavio santykiai. Rizikos įvertinimas. Rizikos proceso kontrolė. Rizikos perkėlimas — 3. Rizikos valdymo įrankiai: Informacijos apie nepageidautinus įvykius sistema. Pacientų pranešimai. Darbuotojų pranešimai. Medicininių dokumentų analizė — 4. Rizikos valdymo procedūros: Nepageidautinų įvykių tyrimo algoritmas. Nepageidautinų įvykių ekspertizė — 5. Rizikos priežastys: Žmogiškasis faktorius. Sveikatos prižiūros technologijos. Sveikatos priežiūros organizacijų valdymo kokybė — 6. Rizikos pasekmės - nepageidautini įvykiai: Nepageidautini įvykiai-apibrėžtys, klasifikacija, kategorijos. Nepageidautinų įvykių priežastys. Nepageidautinų įvykių pranešimai. Medicininė klaida — 7. Nepageidautinų įvykių prevencija: Potenciali rizika ir jos žymenys. Technologijos, vaistai ir medicinos priemonės. Padidintos rizikos struktūros, vietos laikas — 8. Nepageidautinų įvykių valdymo sveikatos priežiūros organizacijoje algoritmas: Nepageidautinų įvykių apibrėžtis organizacijoje. Pranešimų sistema. Dokumentavimas. Ekspertizė. Sisteminė-priežastinė analizė. Medicinos personalo, pacientų ir visuomenės informavimas. Organizacinė ir personalinė atsakomybė. Organizaciniai sprendimai. Korekciniai bei prevenciniai veiksmai — 9. Rizikos nuostoliai: Draudimas. Nuostoliai ir jų kategorijos — Ieškiniai – 10. Etiniai rizikos valdymo aspektai: Medikų ir pacientų bendravimas. Pacientų lūkesčiai. Sveikatos priežiūros vertinimas —11. Pacientų griuvimai ligoninėse: Priežastys. Pasekmės. Prevencija. 12. Nepageidautini įvykiai chirurgijoje - pakartotinės operacijos: Šaltiniai. Priežastys. Prevencija — Apibendrinimas ir išvados — Santrauka (lietuvių, anglų, rusų kalbomis) — Literatūra — Apie autorių.
Keywords:
LT
Sveikata / Health; Sveikatos priežiūra / Health care; Valdymas / Management.
Other Editions:
Rizikos valdymas sveikatos priežiūros organizacijose. 2005. 253 p
Summary / Abstract:

LTSveikatos priežiūra tampa vis rizikingesne veiklos sritimi. Sveikatos priežiūros kokybė ir jos gerinimas, pokyčių vykdymas, rizikos vertinimas tampa pagrindine sveikatos priežiūros organizacijų veiklos kryptimi (Janušonis, 2004; 2005; 2012). Auga pacientų poreikiai ir lūkesčiai sveikatos priežiūrai, sveikatai ir gyvenimo kokybei. Visuomenė tampa vis infor- muotesnė, reiklesnė medikams, nepakantesnė jų nesėkmėms ir klaidoms. Globalizacijos, privatizacijos, rinkos ekonomikos vystymosi procesai sąlygoja nuolatines reformas valstybėse, jos sektoriuose ir sistemose, organizacijose. Ekonominės reformos, didėjanti privačios iniciatyvos įtaka, rinkos internacionalizacija padeda ir verčia organizacijas ieškoti efektyviausių veiklos formų ir siekti geriausių rezultatų (Zakarevičius, 2000; 2003; 2015). Paslaugų sektoriaus ir rinkos plėtrą sąlygoja gerėjantis žmonių gyve- - nimas, ypač JAV ir Europos Sąjungos šalyse, laisvas žmonių ir prekių judėjimas, informacinių ir kitų aukštųjų technologijų vystymasis. Aukštųjų sveikatos priežiūros ir informacinių technologijų vystymasis, naujų vaistų atsiradimas padidino medikų galimybę padėti žmonėms išsaugoti ir stiprinti sveikatą. Tačiau, vystantis sudėtingoms sveikatos priežiūros ir informacinėms technologijoms, atsirandant naujiems vaistams, didėja ir medikų galimybė suklysti. Klaidos ir nesėkmės tikimybę didina augantis visuomenės, politikų, visuomenės informacijos priemonių spaudimas medikams ir didėjanti jų atsakomybė (moralinė, teisinė, materialinė), nepakankamas sveikatos priežiūros sistemos ir jos organizacijų finansavimas.Gyventojų sveikata ir jos veikiama gyvenimo kokybė tik iš dalies priklauso nuo sveikatos priežiūros sistemos ir jos organizacijų veiklos. Ji visų pirma, priklauso nuo šalies socialinio ekonominio išsivystymo lygio, jos kultūros ypatumų ir valstybės politinio įsipareigojimo rūpintis savo gyventojų sveikata. Šiuolaikinis požiūris į sveikatos problemų sprendimą reikalauja visų visuomenės socialinių ir ekonominių sektorių atsakomybės už savo gyventojų sveikatą (Grabauskas, 1997; Grabauskas ir kt., 2005). Medikų atsakomybė be gyventojų ir politinio elito atsakomybės už šalies visuomenės sveikatą nemažins sveikatos priežiūros rizikos ir nege- rins jos rezultatų. Geri sveikatos priežiūros rizikos valdymo rezultatai galimi esant palankiai aplinkai, pakankamiems ištekliams ir geriems sveikatos priežiūros proceso dalyvių (medikų ir pacientų) santykiams. [...]. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Sveikatos priežiūra; Rizika; Rizikos valdymas; Rizikos šaltiniai; Rizikos sritys; Medikai; Pacientai; Rizikos valdymo įrankiai; Rizikos valdymo priemonės; Rizikos priežastys; Rizikos pasekmės; Health care; Risk; Risk management; Sources of risk; Areas of risk; Medics; Patients; Risk management tools; Risk management measures; Causes of risk; Risk consequences.

ENHealthcare is becoming a more and more precarious field of activity. The quality of healthcare and its improvement, implementation of changes and assessment of risk are becoming a major trend of healthcare organizations activity (Janušonis, 2004; 2005; 2012). Patients4 needs and expectations in regard to healthcare, health, and quality of life are increasing. Society becomes more informed, demanding of medical professionals and less tolerant to their failures and mistakes. Globalization, privatization, market economy development processes condition continuous reforms in the states, their sectors, systems, and organizations. Economic reforms, growing influence of private initiative, internationalization of the market help and encourage organizations to search for the most effective activity forms and seek the best results (Zakarevičius, 2000; 2003; 2015). The expansion of service sector and the market is conditioned by improving people‘s life, especially in the U.S. and the European Union countries, free movement of people and goods, development of information and other higher technologies. The development of healthcare and information technologies, introduction of new medicine increased medical professionals4 capability to help people to maintain and promote their health. However, upon the development of complex healthcare and information technologies and introduction of new types of medicine, medical professionals4 chances of making errors are increasing as well. The probability of a mistake and failure is increased by pressure of public, politicians, and public information measures on medical professionals and their increasing responsibility (moral, legal and financial), insufficient financing of the healthcare system and its organizations.Public health and quality of life affected by it only partially depend on the healthcare system and activity of its organizations. Primarily, it depends on the level of social economical growth of a country, its cultural features and political obligation of the state to care about the health of its population. The modem view of solution of health issues calls for responsibility of all social and economic sectors of society for the health of its residents (Grabauskas, 1997; Grabauskas et al, 2005). Medical professionals4 responsibility, apart from population and political elite responsibility for the country's public health will not reduce the sector of the risk of healthcare or improve its results. Good results of healthcare risk management arc possible within a favorable setting, sufficient resources and good relations between healthcare participants (medical professionals and patients) [...]. [From the publication]

ISBN:
9789986314844; 998631142X
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/73154
Updated:
2020-07-13 19:10:23
Metrics:
Views: 251
Export: