Vyresniųjų paauglių grožinės literatūros skaitymo nuostatos dabarties sąlygomis

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Vyresniųjų paauglių grožinės literatūros skaitymo nuostatos dabarties sąlygomis
Alternative Title:
The Regulations of fiction reading under present conditions by senior teenagers
In the Journal:
Pedagogika. 2006, 83, p. 154-160
Keywords:
LT
Specialusis ugdymas / Special education.
Summary / Abstract:

LTLiteratūra – tai vienintelė iš penkių meno disciplinų, kuri dėstoma visiems mūsų šalies mokiniams per visą mokymosi laikotarpį. Tačiau didėjant kompiuterizacijai literatūra, o tiksliau knyga, išstumiama iš socialinės erdvės, moksleiviai vis mažiau laiko skiria skaitymui. Pastaruoju metu vis dažniau nuskamba mintis, kad grožinės literatūros skaitymas nėra patrauklus, kad jį vis dažniau pakeičia televizija, sparčiau besiplėtojančios technologijos. Naujovės yra įdomesnės ir suaugusiems, ir paaugliams, tačiau be grožinės literatūros skaitymo išsilavinusiu žmogumi negali tapti. Todėl šiandien yra ypač aktualu tyrinėti, kokios yra paauglių grožinės literatūros skaitymo nuostatos, ką reikia daryti, kaip optimizuoti literatūros dėstymo procesą, kad knygų skaitymas mokiniui išliktų vertybe. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Skaitymo nuostatos; Skaitymo motyvacija; Vertybinės orientacijos.

ENLiterature is the only of five art disciplines, taught to pupils all over Lithuania during the entire period of learning at school. However, computers taking more and more place in our everyday lives, literature or books, more precisely, started playing a less important role in social spheres, and pupils prefer reading less and less. According to a recent opinion, book reading has become unattractive and it is being more and more often replaced by television and rapidly developing technologies. However, even though novelties are interesting to both, adults and teenagers, one cannot become an educated person without reading books. That is why it has become so popular to analyse tendencies of teenagers’ attitude towards book reading. What should be done with the process of teaching literature so that book reading becomes a value to pupils?.

ISSN:
1392-0340; 2029-0551
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/7167
Updated:
2021-01-06 17:12:10
Metrics:
Views: 30    Downloads: 8
Export: