Muzikos mokyklų pedagogų profesinės nuostatos edukacinių paradigmų kaitos kontekste : disertacija

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Muzikos mokyklų pedagogų profesinės nuostatos edukacinių paradigmų kaitos kontekste: disertacija
Alternative Title:
Professional attitudes of music school teachers in the context of the educational paradigm shift
Publication Data:
Šiauliai, 2014.
Pages:
1 pdf (210 p.)
Notes:
eLABa – nacionalinė Lietuvos akademinė elektroninė biblioteka. ID: 2164647. Daktaro disertacija (socialiniai mokslai) - 2014. Bibliografija.
Keywords:
LT
Meninis ugdymas / Art education; Ugdymas / Education.
Summary / Abstract:

LTMuzikos mokyklų pedagogų profesinių nuostatų tyrimas – Lietuvoje pirmasis tokio pobūdžio tyrimas, kuriuo siekta diagnozuoti, kaip paradigmų kaitos kontekste keičiasi / išlieka nepakitęs nūdienos muzikinis ugdymas, veikiamas pedagogų profesinių nuostatų raiškos. Tyrimu atskleistos muzikos mokyklų pedagogų profesinės nuostatos, iš dalies atspindinčios nūdienos ugdymo specifiką bei ydingus edukacinės praktikos bruožus skirtingų ugdytinių interesų kontekste. Ginamieji disertacijos teiginiai: 1. Perspektyvinio muzikinio ugdymo viziją grindžiant edukacinių paradigmų kaita, atsiskleidžia pakitusi mokinio žinių, įgūdžių ir mokėjimų, kūrybinės veiklos, emocinių vertybių prasmė, suponuojanti ugdymo vykdomo muzikos mokykloje pokyčius. 2. Muzikos mokyklų pedagogų profesinės nuostatos implikuoja profesinės veiklos modelius, kurie suteikia informacijos apie vykdomą muzikinį ugdymą bei galimas įvairių jo sričių korekcijas. 3. Šiandieninio muzikinio ugdymo erdvėje reiškiasi skirtingi pedagoginiai profiliai – nuostatų statistiniai tipai, įvairiais rakursais veikiantys, formuojantys atskiras edukacinio proceso sritis arba visuminį edukacinį procesą. 4. Nūdienos muzikinio ugdymo erdvėje konservatyvus pedagoginis požiūris reiškiasi intensyviau nei liberalus, o tai iš dalies paaiškina edukacinėje praktikoje vyraujančio dogmatizuoto, į būsimo muziko profesionalo poreikius nukreipto ugdymo raiškos priežastis. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Muzikinis ugdymas; Muzikos mokyklų pedagogų profesinės nuostatos; Edukacinių paradigmų kaita; Music education; Professional attitudes of music school teahers; Shift of the educational.

ENResearch of professional attitudes of music school teachers is the first of this kind in Lithuania aimed at diagnosing how today’s music education changes / remains unchanged in the context of paradigm shift influenced by the expression of professional attitudes of teachers. In the research professional attitudes of music school teachers in part reflect the specific character of today’s education and faulty features of education practice in the context of the interests of learners. Thesis statements: 1. When the vision of long-term musical training is based on educational paradigm shift, changed meaning of pupil’s knowledge, skills and abilities, creative activity and emotional values is revealed, and this meaning determines the changes of training in music schools. 2. Professional attitudes of music school teachers implicate the models of professional activity, which provide information about the musical training underway and possible corrections of various spheres of this training. 3. In the domain of modern-day musical training various pedagogic profiles - statistic types of attitudes manifest themselves, and they affect and shape individual spheres of educational process or overall educational process from different angles. 4. In today’s domain of musical training the conservative pedagogical approach manifests itself more intensely than the liberal one, which in part explains the reasons for the expression of dogmatized training prevalent in educational practice and oriented towards the needs of a future musician-professional. [From the publication]

Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/70584
Updated:
2022-02-07 17:25:44
Metrics:
Views: 23    Downloads: 4
Export: