Aukštųjų mokyklų dėstytojų profesinis kompetentingumas šiuolaikinių ugdymo tendencijų kontekste

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Aukštųjų mokyklų dėstytojų profesinis kompetentingumas šiuolaikinių ugdymo tendencijų kontekste
Alternative Title:
Professional competence of high school teachers in the context of contemporary education tendencies
In the Journal:
Profesinės studijos: teorija ir praktika [Professional studies: theory and practice]. 2009, Nr. 5, p. 155-161
Keywords:
LT
Aukštasis mokslas. Studijos / Higher education. Study; Kompetencijos / Competencies.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje aptariamas aukštųjų mokyklų dėstytojų profesinis augimas, kompetencijos ir kompetentingumo sąraiša. Akcentuojamos raktinės kompetencijos bei nagrinėjama, kurios profesinės kompetencijos apibūdina dėstytoją, kaip profesionalą, ir patvirtina jo profesinį kompetentingumą. Profesinio kompetentingumo formavimas glaudžiai siejamas su pagrindinėmis šiuolaikinio ugdymo tendencijomis, kurios ir kelia reikalavimus šiandieniniam dėstytojui. Straipsnyje aptariami profesinio kompetentingumo formavimo etapai ir profesinio kompetentingumo formavimui būtinos sąlygos. Siekiant išsamiau išnagrinėti, kas rodo aukštosios mokyklos dėstytojų profesinį kompetentingumą, analizuojama studentų nuomonė. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Aukštoji mokykla; Gebėjimai; Kompetencija; Kompetentinguma; Kompetentingumas; Mokėjimai; Žinios; Capabilities; Competence; Experience; Experience, competence; High school; Knowledge; Qualification; Skills.

ENThe article discusses the professional development of high schools teachers and the connection between competence and qualification. The key competencies are stressed and the main professional competencies describing a teacher as a professional are analyzed. The formation of professional competence is closely related with the main tendencies in contemporary education that sets the requirements for today teachers. The article discusses the stages of professional formation process and reveals the main needed conditions for its development. In order to reveal the main competence features of high school teachers, the students' opinion is also analyzed. [From the publication]

ISSN:
1822-3648
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/69572
Updated:
2019-07-10 14:06:41
Metrics:
Views: 33    Downloads: 2
Export: