Pedagogų požiūris į bendradarbiavimo raišką ikimokyklinėje bendruomenėje

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Pedagogų požiūris į bendradarbiavimo raišką ikimokyklinėje bendruomenėje
Alternative Title:
Attitude of educators towards the expression of collaboration in the pre-school community
In the Journal:
Jaunųjų mokslininkų darbai. 2014, Nr. 2 (42), p. 69-74
Summary / Abstract:

LTAtlikus mokslinės literatūros analizę paaiškėjo, kad norėdamos sėkmingai konkuruoti ikimokyklinio ugdymo įstaigos turi sukurti sistemą, leidžiančią apjungti daugelį tarpusavyje susijusių procesų ir nukreipti juos bendro tikslo siekimo linkme. Vienas iš pagrindinių procesų - bendradarbiavimas, jo raiška ikimokyklinėje bendruomenėje. Tyrimo objektas - pedagogų požiūris į bendradarbiavimo raišką ikimokyklinėje bendruomenėje. Tyrimo tikslas - ištirti ikimokyklinio ugdymo pedagogų požiūrį į bendradarbiavimo raišką ikimokyklinėje bendruomenėje. Tyrimo metodai: mokslinės literatūros šaltinių, švietimo bei teisės aktų analizė, anketinė ikimokyklinio ugdymo pedagogų apklausa, aprašomoji statistinė duomenų analizė. Tyrimas vyko penkiose Panevėžio ikimokyklinio ugdymo įstaigose. Tyrime dalyvavo 118 ikimokyklinio ugdymo pedagogų. Kiekybinio tyrimo rezultatai parodė, kad dauguma ikimokyklinio ugdymo pedagogų savo santykius su ikimokyklinės bendruomenės nariais vertina gerai bei labai gerai ir yra patenkinti esamais tarpusavio santykiais. Tyrimo rezultatai atskleidė, jog efektyviausiomis bendradarbiavimo formomis su ugdytinių tėvais ikimokyklinio ugdymo pedagogai laiko individualius pokalbius ir ikimokyklinio ugdymo įstaigoje organizuojamas įvairias šventes bei popietes. - Didžioji dalis tyrime dalyvavusių ikimokyklinio ugdymo pedagogų mano, jog bendradarbiavimas ikimokyklinėje bendruomenėje sudaro galimybę ugdytinių tėvams sužinoti apie vaikų ugdymo(si) pasiekimus ir skatina harmoningą vaikų ugdymą(si) ikimokyklinėje įstaigoje.

ENAfter doing the analysis of scientific literature, it was revealed that in order to compete successfully, pre-school institutions have to create a system that would include a lot of interdependent processes and head in the direction of achieving a common goal. One of the main processes is collaboration and its expression in the pre-school community. The object of the research is the attitude of pre-school educators towards the expression of collaboration in the pre-school community. The aim of the research is to analyse the attitude of pre-school educators towards the expression of collaboration in the pre-school community. The methods of the research are as follows: the analysis of scientific literature, education and legislation, the questionnaire survey of pre-school educators, and descriptive statistical analysis of the data. The research was conducted in five pre-school institutions in Panevėžys. The research included 118 pre-school educators. The results of the quantitative research showed that a majority of pre-school educators assess their relationship with pre-school community members as good and very good and they are satisfied with their present mutual relationship. The findings of the research revealed that, according to the pre-school educators, the most effective forms of collaboration with the learners’ parents are individual interviews and celebrations or afternoons organized in a pre-school institution. A majority of pre-school educators who participated in the research indicated that collaboration in the pre-school community gives parents the opportunity to find out about the achievements of their children’s upbringing (learning) and encourages children’s harmonious upbringing (learning) in a pre-school institution.

ISSN:
1648-8776
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/60945
Updated:
2025-02-25 11:30:19
Metrics:
Views: 85    Downloads: 19
Export: