LTMokytojo, kaip mokymo(si) proceso organizatoriaus, kompetencijų tyrimas buvo atliekamas netiesiogiai, atliekant penktos klasės mokinių adaptacijos pagrindinio ugdymo etape situacijos tyrimą ir identifikuojant adaptacijos procese kylančias problemas. Duomenų kokybinės analizės pagrindu buvo daromos prielaidos apie mokytojo, kaip mokymo(si) proceso organizatoriaus, kompetencijų būklę ir raišką. Mokytojo, kaip mokymo(si) proceso organizatoriaus, kompetencijų tyrimas parodė, kad aktualios šioje situacijoje yra tiek bendrosios didaktinės (mokymo mokytis, savarankiško darbo organizavimo, mokymo(si) proceso vadybos ir kt.), tiek ir asmeninės mokytojo kompetencijos bei vertybinės nuostatos, atitinkančios humanistinės psichologijos ir pedagogikos principus. [Iš leidinio]
ENResearch into competences of the teacher as the organiser of the educational process was carried out indirectly, through the survey of the situation with adaptation of the fifth-graders at the stage of general education and identification of problems arising in the process of adaptation. Qualitative data analysis led to assumptions about the condition and manifestations of competences of the teacher as the organiser of the educational process. The survey of competences of the teacher as the organiser of the educational process has shown that what matters in this situation is both general didactic competences and values (teaching to learn, independent work organisation, educational process management, etc.) and personal competences and values of the teacher matching the principles of humanistic psychology and pedagogics.