Binary cyclic form of Mikalojus Konstantinas Čiurlionis’ music

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Binary cyclic form of Mikalojus Konstantinas Čiurlionis’ music
Alternative Title:
Mikalojaus Konstantino Čiurlionio muzikos binarinis cikliškumas
In the Journal:
Muzikos komponavimo principai. 2002, T. 3, p. 61-79. [Principles of music composing]
Summary / Abstract:

LTM. K. Čiurlionio muzikos komponavimo būdas yra autentiškas ir, remiantis tradiciniais tonalios muzikos teoriniais konceptais, tegali būti atskleistas iš dalies. Kompozitoriaus komponavimo prigimtis pilnavertiškiau atsiskleidžia plėtojant binarinio archetipo konceptą, kuris yra būdingas lietuvių etnomuzikai. Esmingiausias binarinio archetipo bruožas yra poliarių skambesio lyčių cikliškumas. Pastarasis ypač ryškus vėlesniuose kompozitoriaus kūriniuose ir pranašauja binarinį muzikos komponavimo metodą europiniu mastu (Ch. Ivesas, B. Bartokas, I. Stravinskis).

ENM. K. Čiurlionis’ principle of composing is highly original and on the basis of traditional theoretical concepts of tonal music it can be only partially disclosed. Čiurlionis’ origin of composing opens its full scope through the elaboration of the binary archetypal concept characteristic of Lithuanian ethnomusic. The most outstanding feature of a binary archetype is the cyclic form of the polar sounding blocks. The latter is particularly distinct in the composer’s later works and heralds the binary method for composing on a European scale (Ch. Ives, B. Bartok, I. Stravinsky).

ISSN:
2351-5155
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/59382
Updated:
2021-02-23 14:29:24
Metrics:
Views: 46
Export: