Įsiminimo strategijų taikymas mokantis užsienio kalbų: ugdymo projekto atvejis

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Įsiminimo strategijų taikymas mokantis užsienio kalbų: ugdymo projekto atvejis
Alternative Title:
Memory strategies in foreign language learning based on a pedagogical project
In the Journal:
Žmogus kalbos erdvėje. 2013, 7, p. 651-657
Keywords:
LT
Kalbų (užsienio) mokymas / Language (foreign) teaching.
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje yra aptariamos įsiminimo strategijos, kurios gali daryti teigiamą poveikį mokymuisi ir optimizuoti mokomosios medžiagos įsiminimą ir jos įtvirtinimą. Įvairiais laikais mokslininkai domėjosi informacijos įsiminimu ir išsaugojimu atmintyje, ieškojo būdų, metodų, kurie galėtų palengvinti ir pagreitinti išmokimą. Todėl buvo parengtos penkios mokymosi strategijos ir išbandytos ugdymo projekto metu. Tyrimo analizė parodė, kad tyrimo dalyviams labiausiai patiko rengti žodžių kartoteką, šią strategiją išbandė ir naudojosi mokydamiesi visi projekto dalyviai. Daugiau nei pusė mokinių ir studentų teigiamai vertino mokymąsi atsipalaidavus ir šiek tiek mažiau tvirtino, kad mėgsta mokytis prieš miegą, nes tai jiems tinka. Žinių įgijimo procesai kiekvienam individui yra skirtingi, todėl mokantis kalbų yra rekomenduojamos įvairios kalbos vartojimo ir įsiminimo strategijos. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Mokiniai; Pedagoginis eksperimentas; Studentai; Užsienio kalbos mokymasis; Įsiminimo strategijos; Įsiminimo strategijos, pedagoginis eksperimentas, mokiniai, studentai, užsienio kalbos mokymasis; Foreign language learning; Memorizing strategies; Memorizing strategies, pedagogical experiment, pupils, students, foreign language learning; Pedagogical experiment; Pupils; Students.

ENThe article presents an analysis of memory strategies enabling a positive impact on learning and optimization of the learning material memorizing. At various times scientists were interested in skills of storing information and memory strategies, they looked for ways and methods which could help facilitate learning and memorizing. Therefore, five strategies have been prepared and tested during a pedagogical project. The study analysis proved pupils and students’ preference of card-files of words preparation. This strategy was tested and used by all the project participants in their learning process. More than half of the study participants appreciated a relaxed type of learning and a slightly smaller part of the respondents claimed their like to learn before going to bed. Knowledge acquisition process for each individual is different, therefore a number of various language learning and memorizing strategies can be recommended for language learning. [From the publication]

ISBN:
9786094592096
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/58954
Updated:
2021-02-04 11:48:02
Metrics:
Views: 36    Downloads: 6
Export: